پارکبانان معلول سامانه پارک حاشیه ای شهر تبریز مورد تجلیل قرار گرفتند؛

از آذرپارک تا ایراناپ؛ نام تبریز در ایران می درخشد

مدیرعامل آذرپارک در جمع خبرنگاران: در مسیرهایی که پارک حاشیه ای اجرا میگردد سرقت اشیا از داخل خودروها کاهش یافته است.
عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: شرکت دانش بنیان آیریک راه پایه با نام تجاری ایراناپ Irana App یا همان آذرپارک Azar Park سابق مبتنی بر فناوری که از ذهن پویای جوانان خلاق آذربایجانی قدرت می‌ گیرد راهکارهای اثربخشی برای ساماندهی هوشمند پارک حاشیه‌ ای ارائه داده اند که اپلیکیشن آذرپارک پس از ۴ سال به یکی از زیر مجموعه‌های سوپر اپلیکیشن ایراناپ تبدیل شده و علاوه بر تبریز، در مدیریت ترافیک سایر شهرها نیز کاربرد دارد.
به مناسبت سوم دسامبر روز جهانی معلولان، تعدادی از پرسنل توانجوی سامانه پارک حاشیه ای تبریز موسوم به “آذرپارک” مورد تقدیر قرار گرفته و سوپر اپلیکیشن ایراناپ به عنوان سامانه جدید پارک حاشیه ای تبریز و برخی از دیگر شهرهای ایران برای خبرنگاران معرفی گردید…
به دلیل کمبود پارکینگ های شهر قادر به رزرواسیون جای پارک نیستیم
مدیرعامل شرکت دانش بنیان آیریک راه پایه موسوم به آذرپارک که این روزها سوپر اپلیکیشن ایراناپ را در اختیار مردم قرار داده است با اشاره به اینکه از سال ۹۸ و قبل از عقد قرارداد با شهرداری تبریز به صورت شرکت نوع ۲ صنعتی فعالیت می کرد گفت: اخیراً نیز با احراز نوع فناور، جزو ۶ درصد دانش بنیان های کشور قرار گرفته است.
علیرضا میدانی، روز ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، نقش استارتاپ ها در کمک به زندگی شهرنشینی را مفید توصیف کرد و افزود: استارتاپ ها پل ارتباطی بین شهروندان، شهرداری و سایر نهادهای شهری را ایفا می کنند و شهر تبریز با سامانه آذرپارک برگ زرین دیگری را در صفحات تاریخ درخشان خود رقم زد.
وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در مدیریت شهری افزایش یافته است اضافه کرد: بستر استارتاپی که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته است به مدیران کلان شهرها در برنامه ریزی های اجتماعی کمک می کند و زمانی که تعامل و هم اندیشی افزایش یابد می توانند به راحتی فعالیت بپردازند.
میدانی از ساماندهی هوشمند ورود و خروج پارک خودروها توسط سوپر اپلیکیشن ایراناپ خبر داد و یادآور شد: ساماندهی پارک حاشیه ای خودروها در اکثر کلان شهرهای جهان همچون استانبول، برلین، لندن، نیویورک و غیره صورت گرفته و موجب نظم و انضباط معابر شده است.
وی از طی مسیر پیشرفت این شرکت دانش بنیان بر اساس تکنولوژی روز جهان خبر داد و اظهار کرد: پارک حاشیه ای ایراناپ برای اولین بار در کشور مجهز به دوربین های پلاک خوان خواهد شد که نظیر آن در شهرهای اروپایی تعریف شده و اغلب اپلیکیشن محور هستند اما متاسفانه به دلیل کمبود پارکینگ در سطح شهر، قادر به رزرواسیون جای پارک نیستیم.

 

امیدواریم ارتقای تکنولوژی ایراناپ به حذف پارکبانان منجر نگردد

مسئول اشتغال اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی حمایت از معلولان در راستای مسئولیت های اجتماعی را وظیفه دولت و آحاد جامعه ذکر کرد و گفت: ما به عنوان سازمان بهزیستی در قبال افراد معلول مسئولیت داریم  و کارفرمایان واحدهای خدماتی می توانند با به کارگیری افراد معلول آنها را حمایت کنند.
سقازاده، سامانه پارک حاشیه ای آذرپارک را یکی از شرکای اصلی اداره کل بهزیستی استان دانست و افزود: تعدادی از معلولان که دائم به فکر اشتغال بودند اکنون به عنوان پارکبان در مسیرهای کارت پارک حاشیه ای معابر شهری مشغول به کار هستند که امیدواریم ارتقای تکنولوژی سیستم، به حذف نیروهای کاری منجر نگردد.
وی با ذکر این نکته که بخش اعظمی از معلولان بهزیستی تا پایان اسفند ماه سال جاری از خدمات و تسهیلات مربوطه استفاده خواهند کرد یادآور شد: آن دسته از نهادهایی که در بحث اشتغال زایی معلولان مشارکت داشته باشند از تسهیلات بلاعوض بهزیستی در خصوص بیمه و حق السهم حقوق بهره مند خواهند شد.
سامانه آذرپارک موجب کاهش ۸۰ درصدی سرقت خودروها شده است
قائم مقام مدیرعامل و مدیر اجرایی طرح ایراناپ نیز با اشاره به اینکه ۳۰ درصد نیروهای پارکبان از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد استان هستند گفت: طرح پارک حاشیه ای ایراناپ به کاهش ترافیک و توزیع عادلانه جای پارک منجر می شود به طوری که وجود ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه حاشیه پارک معابر تبریز، موجب کاهش ۸۰ درصدی سرقت خودروها شده است.
اتابک میدانی با ذکر این نکته که ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان از ۴ سال قبل با سوپر اپلیکیشن ایراناپ آشنا هستند اضافه کرد: جهت رفع مشکلات موجود در ثبت پارک حاشیه ای مصمم هستیم و شماره تلفن ۹۱۰۰۱۳۵۷ جهت رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات مردم درباره ارتقای کیفی شرکت دانش بنیان آذرپارک و حرکت به سوی جهانی شدن آن آماده پاسخگویی است.
قطعاً اگر آذرپارک تخلفی داشت قرارداد آن سریعاً فسخ می‌ شد
مدیرعامل شرکت دانش بنیان آذرپارک در پاسخ به سوال خبرنگار “عصرآزادی” مبنی بر نحوه تعامل مجموعه با شورای شهر و علت انتقادات برخی از اعضا توضیح داد: طبق قانون، مفاد قرارداد را رعایت کرده و با هیچکدام از اعضای شورا نیز مشکلی نداریم.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بر اساس مصوبه مجلس، پارک حاشیه‌ ای به عنوان یکی از درآمدهای پایدار شهرداری‌ های کشور در نظر گرفته شده است تاکید کرد: بر خلاف اظهارنظر برخی از مسئولان، تاکنون هیچ تخلفی نداشته‌ ایم و بر اساس قرارداد مربوطه طی مسیر کرده ایم و قطعاً اگر تخلفی وجود داشت قراردادمان فسخ می‌ شد.
میدانی در پایان اظهارات خود خطاب به خبرنگار “عصرآزادی” گفت: مسئله مهم این است که از طریق هم افزایی و هم اندیشی می توان به توسعه و پیشرفت رسید تا ایده های نو شکل بگیرند لذا شهروندان باید با تکنولوژی روز جهانی اُنس گرفته و در ازای خدمات هوشمند مقاومت نکنند که به طور حتم به نفع جامعه است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.