سرکنسول جدید ایران در جمهوری خودمختار نخجوان در بازدید از تراکتورسازی تبریز اعلام کرد؛

تراکتورسازی تسهیل گر مناسبات صنعتی ایران و آذربایجان است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: سرکنسول جدید ایران در جمهوری خودمختار نخجوان در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران – تبریز گفت: در مقایسه با ۲۰ یا ۲۵ سال گذشته در تراکتورسازی رشدهای توسعه ای قابل توجهی اتفاق افتاده که باعث مباهات برای هر ایرانی می باشد.

“عزیز منصوری” با اشاره به شرایط تحریمی کشور افزود: تراکتورسازی تبریز در این شرایط حساس نه تنها یکی از نیازهای راهبردی و اساسی داخلی را تولید و تامین می کند بلکه گام های تاثیرگذاری نیز در جهت حضور در بازارهای جهانی و مباحث صادراتی برای کشور برداشته است.
وی، ظرفیت های تراکتورسازی تبریز برای توسعه مناسبات ایران و نخجوان و حتی کشور آذربایجان را تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: این روابط قدیمی که سبقه ای تاریخی دارد با همت و تلاش واحدهای تولیدی از جمله مجموعه معظم تراکتورسازی به عنوان یک برند ملی قابلیت رونق بخشی دارد.
منصوری درباره رفع موانع صادراتی موجود در کشور نیز عنوان کرد: در کنار سازمان توسعه تجارت و بانک ملی به عنوان متولیان اصلی رفع موانع صادراتی، تلاش خواهم کرد از منظر یک مامور و دیپلمات جمهوری اسلامی رایزنی های لازم برای حل مشکلات موجود بر سر تبادلات تجارتی بین ایران و نخجوان را در اولویت های برنامه کاری کنسولگری نخجوان قرار دهم.

این مقام وزارت امور خارجه در پایان سفر چند روزه اش به تبریز درباره تجربه کاری حضور خود در آذربایجان شرقی قبل از عزیمت به محل ماموریت جدید خود تاکید کرد: ظرفیت های آذربایجان شرقی در تمام بخشها از جمله صنعت با برندی به نام گروه صنعتی تراکتورسازی و حوزه بهداشت و درمان توانمندی های بالقوه ای هستند که می توانند افزایش مراودات بین تهران و نخجوان را به سمت و سوی تحولی قابل توجهی سوق دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.