یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز آغاز به کار کرد؛

رینوتکس نماد قدرت تکنولوژی ایرانی هاست

نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳ تبریز تا ۱۷ آذر ۱۴۰۲ برپاست

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: انتظارها بالاخره به پایان رسید و یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز با عنوان رینوتکس 2023 آغاز به کار کرد که در آن فناوران و مبتکران سراسر کشور به ارائه طرح های نوآورانه خود پرداخته اند و با برگزاری ۴۱ رویداد تخصصی در حوزه فناوری تا ۱۷ آذر ماه ادامه دارد.
در آیین افتتاحیه نمایشگاه رینوتکس 2023 که در چارچوب بهبود فضای کسب و کار دانش‌ بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری‌ سازی فناوری همزمان با رویداد جایزه ملی فناوری ایران به‌ میزبانی تبریز برگزار می شود معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، روسای دانشگاه ها، مدیران دستگاه های اجرایی استان و کارشناسان و دانشجویان مناطق مختلف کشور حضور داشتند.

◾️آینده سازی و تربیت نوجوانان با علوم آینده و فناورانه

مشاور فناوری و نوآوری استاندار آذربایجان شرقی گفت: واقعیت و مفهوم رینوتکس این است که می خواهیم در آن آینده سازی و تربیت نوجوانان با علوم آینده و فناور را راه اندازی نماییم.
“عبدالرضا فلاح” با اشاره به اینکه سعی کردیم یازدهمین نمایشگاه رینوتکس را نسبت به دوره های گذشته ارتقا دهیم ادامه داد: این نمایشگاه به صورت نمایشگاه ملی ثبت شده و از سال آینده به عنوان یک رویداد” نمایشگاه علمی” از آن یاد خواهد شد.
وی با تاکید بر این که به هم رسانی و کمک به تجاری سازی به محصولات و شرکت ها از اهداف اصلی نمایشگاه است افزود: در این نمایشگاه زون بندی و انتخاب صنایع را بر حسب نیازهای استان و اقلیم انجام داده ایم.
فلاح به رویدادها، جشنواره ها و زون ها به عنوان سه بخش کلی این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: امسال ۷ هزار و ۴۰۰ تیم در این راستا ثبت نام کردند و مسابقات هدایت پهباد ها، ربات های سنگین و جنگجو، مسابقه پرتاب تخم مرغ، برنامه نویسی از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

◾️اولین نمایشگاه دانش آموزی با مجموع ۹۴۳ طرح نوآور

رئیس ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز با بیان اینکه تعداد طرح هایی که امسال نمایشگاه ثبت نام کردند در مقایسه با دوره قبلی این نمایشگاه ۱۱۲ مورد افزایش داشته است گفت: در این دوره ۲۰ درصد طرح ها از سایر استان های کشور ثبت نام کردند و با توجه به حضور ۳۶۶ طرح در بخش نمایشگاه رینوفست اولین نمایشگاه دانش آموزی، مجموع طرح های قابل نمایش در این دوره به ۹۴۳ طرح رسید.
“رضا کریملو” با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری این نمایشگاه ۱۱۰ طرح نیز به دبیرخانه جشنواره فناورانه رینوتکس ارسال شده است افزود: از این تعداد پس از سه دوره داوری ۱۶ طرح برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شده است.
وی درباره اولین فستیوال دانش آموزی همزمان با رینوتکس ۲۰۲۳ نیز توضیح داد: این نمایشگاه برای نخستین بار با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش در کنار یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس برگزار می شود که برای شرکت در آن یکهزار و ۱۱۷ طرح ثبت نام کرده بودند.
کریملو با بیان اینکه در بخش مسابقات نمایشگاه رینوفست نیز ۶ هزار و ۳۵ طرح شرکت کرده است گفت: در مجموع ۷ هزار و ۱۵۲ طرح دانش آموزی در نمایشگاه و مسابقات آن حضور دارند.
وی، تعداد طرح های نهایی راه یافته به بخش مسابقات رینوفست هم پس از سه دوره داوری ۸۴۹ مورد اعلام کرد و افزود: در مجموع یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز در این دوره از مسابقات ثبت نام کرده اند.
شایان ذکر است یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز موسوم به رینوتکس ۲۰۲۳ تا ۱۷ آذر ماه سال جاری با حضور فناوران، مبتکران و مخترعان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۳ الی ۱۹ برای بازدید عموم دایر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.