امیر دریادار رضا عباسی در تشریح برنامه های تشییع و تدفین ۵ شهید گمنام آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

استقبال مردم آذربایجان از شهدای گمنام بی نظیر است

۲۵ آذر ۱۴۰۲ روز وداع با ۵ شهید گمنام در تبریز
عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: برای حفظ جایگاه شهدای عالی مقام استان تعداد ۷۵ یادمان احداث شده است اما مقرر شده تا از این پس، اِلِمان های شهدای گمنام سطح استان به صورت تک مَزاری درنظر گرفته شود.
امیر دریادار “رضا عباسی” روز ۲۲ آذر ۱۴۰۲ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اقدامات رسانه ای امروزی به مثابه موشک های دوران جنگ عمل می کند افزود: تضییع نقاط قوت کشور همواره از سوی دشمن صورت می گیرد تا آنها را زیر سوال ببرند.
وی از تشییع پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام در ۲۶ آذر ۱۴۰۲ مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد، پیکر ۵ شهید گمنام مربوط به آذربایجان شرقی است که چندی پیش از طریق فرودگاه تبریز وارد استان گردید.
عباسی ادامه داد: مردم آذربایجان از بدو ورود شهدا به تبریز با شکوه هرچه تمام به استقبال آنها رفته اند و قبل از مراسم تشییع رسمی قرار است، پیکرهای هر ۵ شهید روز ۲۳ آذر ۱۴۰۲ در کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی حضور یافته و این مراسم را عطرآگین نمایند.
وی تاکید کرد: مرکز فنی و حرفه ای تبریز میزبان شهید گمنام ۲۱ ساله، شهر تیمورلو آذرشهر میزبان شهید ۲۳ ساله، شهرستان اهر میزبان شهید ۴۵ ساله، منطقه تَرک شهرستان میانه میزبان شهید ۲۲ ساله و پادگان آماد و پشتیبانی شهرستان مراغه میزبان شهید ۱۹ ساله خواهد بود.
عباسی یادآور شد: ۲۵ آذر شب وداع با این شهداست اما در فاصله چند روز تا موعد تشییع و تدفین شهدای سرافراز در ۲۶ آذر، پیکرهای آنها به مساجد، محلات، مدارس و شهرهای مختلف برای برگزاری آیین های وداع انتقال داده می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با ذکر این نکته که میزبانی آذربایجان شرقی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس به ۲۱۶ شهید رسید خاطرنشان کرد: برای حفظ جایگاه این شهدای عالی مقام تعداد ۷۵ یادمان احداث شده و قرار است از این پس، اِلِمان های شهدای گمنام سطح استان به صورت تک مَزاری احداث گردد.
شایان ذکر است تمام شهدای گمنام آذربایجان شرقی که این استان میزبانی آنها را بر عهده دارد روز ۲۶ آذر ماه همزمان با سراسر کشور راس ساعت ۱۰ در تبریز و از میدان شهدا تا میدان ساعت بر دوش مردم تشییع شده و پس از اقامه نماز توسط امام جمعه تبریز، به مناطق تعیین شده سطح استان برای دفن منتقل گردند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.