مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

“ارس” سرزمین فرصت هاست

بازدید کردستانی از واحدهای صنعتی جلفا، مرند و شبستر

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی از منطقه آزاد ارس به عنوان سرزمین فرصت ها یاد کرد و گفت: وجود ده ها واحد صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد ارس و هم مرزی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان، این منطقه را به یکی از صنعتی ترین و استراتژیک ترین مناطق آزاد کشور بدل کرده است.
مسعود کردستانی در جلسه خود با همکاران شعب بانک توسعه تعاون جلفا در منطقه آزاد ارس افزود: یکی از مهم ترین ابزارهای توسعه اقتصادی در مناطق آزاد، بانک ها هستند که خوشبختانه بانک توسعه تعاون نیز در ارس حضوری فعال دارد.
وی با تاکید بر اینکه انتظارها از شعبه بانک توسعه تعاون جلفا بیش از این هاست اضافه کرد: با توجه به طرح های متنوع و متعدد بانک برای واحدهای صنعتی و کشاورزی، این طرح ها قابلیت اجرایی شدن در مناطق آزاد را دارند و ارس نیز از این قائده مستثنی نیست.
کردستانی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که بانک می تواند در ارس عملیاتی کند پاسخ به نیازهای مالی و بانکی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی این منطقه است.
وی خطاب به همکاران شعبه تاکید کرد: انتظار داریم با توجه به حضور نیروهای پر تلاش و متخصص بانک در شعبه جلفا در آینده نزدیک شاهد ارتقای درجه شعبه و افزایش سهم واقعی بانک در توسعه این منطقه تجاری و صنعتی باشیم.
این گزارش حاکی است، در ادامه هر یک از همکاران شعبه به بیان دیدگاه های خود پیرامون ظرفیت های بانک در منطقه و وجود برخی چالش ها پرداختند.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی در بدو ورود به منطقه آزاد ارس از شرکت مجتمع فولاد آذرآبادگان ارس مستقر در منطقه آزاد ارس بازدید کرد.
این گزارش می افزاید؛ شرکت مجتمع فولاد آذرآبادگان ارس یکی از شرکت‌ های زیرمجموعه هلدینگ فولاد ارس در سال ۱۳۹۲ و در زمینی به وسعت ۳۵ هکتار در سایت صنایع سنگین منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس با هدف تولید انواع محصولات فولادی تأسیس شده است.
در همین سال، فاز اول مجتمع با هدف احداث کارخانه ذوب و ریخته‌گری پیوسته انواع شمش فولادی با ظرفیت ۱۸۰ هزار تن کلنگ زده شد و با تکیه بر دانش مهندسین شرکت فنی مهندسی پدیده فولاد ارس، فاز اول در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید.
همچنین مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی و هیات همراه در جریان سفر به منطقه آزاد ارس ارس از شعب این بانک در شهرستانهای شبستر و مرند نیز بازدید کرده و در جریان فعالیت های این شعب قرار گرفتند.
همچنین بازدید از سه شرکت صنعتی تولیدی صنایع غذایی نیز در برنامه سفر یک روزه کردستانی به شهرستان های شبستر، مرند و جلفا قرار داشت که انجام گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.