در نوزدهمین نشست مجمع بین‌المللی مسلمانان جهان در مسکو تاکید شد؛

بدون صلح عادلانه در قدس امنیت منطقه تضمین نمی شود

امضای تفاهم نامه مابین بنیاد دیانت تورکیه و انستیتو اسلامی مسکو

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: نوزدهمین نشست مجمع بین‌ المللی مسلمانان جهان با حضور نمایندگان مراکز و موسسات دولتی و غیردولتی سازمان‌ها و کشورهای مختلف در مسجد مرکزی شهر مسکو به کار خود پایان داد.
محمود ارول کیلیچ – رئیس مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی – در این نشست اظهار کرد: نتیجه اقدامات تجاوزکارانه علیه فلسطینیان در غزه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است زیرا دین باید نقش مهمی در هدایت مردم در این دوره ایفا کند.

◾️حل مشکلات خاورمیانه با تشکیل یک نظم جهانی عادلانه بر اساس اصول چند قطبی

رئیس اداره دینی مسلمانان و مفتی‌ های کشور روسیه در این نشست گفت: روسیه طرفدار یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس شرقی است.
راویل عین‌ الدین افزود: این راه حل اساسی برای پایان دادن به خشونت، تضمین صلح بلند مدت و توسعه پایدار در خاورمیانه، امنیت جهانی و کاهش تنش در سراسر جهان است.
وی اضافه کرد: این موضوع باید از طریق سیاسی حل شود زیرا ادامه خشونت‌ ها منجر به درگیری‌ های جدید می‌ شود لذا بدون صلح عادلانه و همه جانبه در سرزمین قدس امنیت هیچکس در منطقه تضمین نمی شود.
عین‌ الدین با ذکر این نکته که مسئله خاورمیانه از ابتدا یکی از پیچیده‌ ترین مشکلات جهانی باقی مانده است تاکید کرد: بحران کنونی تنها با تشکیل یک “نظم جهانی عادلانه” بر اساس اصول چند قطبی و توازن مراکز مختلف قدرت قابل حل است.

◾️امضای تفاهم نامه بین مرکز مطالعات اسلامی بنیاد دیانت تورکیه و انستیتو اسلامی مسکو

در حاشیه نشست نوزدهمین اجلاس بین المللی مسلمانان جهان در مسکو پایتخت روسیه، مرکز مطالعات اسلامی بنیاد دیانت تورکیه و انستیتو اسلامی مسکو تفاهم‌ نامه همکاری امضا کردند.
بر اساس تفاهم‌ نامه امضا شده، ترجمه روسی دانشنامه اسلام مرکز مطالعات اسلامی بنیاد دیانت ترکیه در روسیه به صورت فیزیکی و مجازی منتشر و چاپ خواهد شد.
شایان ذکر است در این مراسم، مرتضی بدیر رئیس مرکز مطالعات اسلامی بنیاد دیانت تورکیه حضور داشت و عنوان گردید دانشنامه اسلام مرکز مطالعات اسلامی بنیاد دیانت تورکیه در ۸ جلد در سال ۲۰۱۹ به چاپ رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.