سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی:

هوش مصنوعی حاصل تلفیق روش‌ها و اشتراک‌ گرایی دانش است

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی گفت: در مفهوم جامعه شناختی چیزی به نام هوش مصنوعی وجود ندارد و این واژه حاصل تلفیق روش‌ها و اشتراک‌گرایی دانش است.
حیدر فتح‌ زاده در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: در تحقیق و آینده پژوهی باید بر مبنای یک سری مفروضات، فرضیه سازی و مدل مفهومی و عملیاتی مناسب حرکت کنیم.
وی افزود: هوش مصنوعی همان نتیجه گیری بر مبنای مفروضات گذشته و داده های موجود و به عبارت بهتر تراکم یافته مجموع علوم است؛ یعنی در مفهوم جامعه شناختی چیزی به نام هوش مصنوعی وجود ندارد و این واژه حاصل تلفیق روش‌ها و اشتراک‌ گرایی دانش است.
فتح‌ زاده یادآور شد: در ساختاربندی اجتماعی، جوامع تا یک زمانی بر مبنای تفاوت ها و تفکیک ها حرکت می کرد؛ اما در مقطع کنونی استفاده از مجموع روش ها و تلفیق دانش هوش مصنوعی را به وجود آورده است.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اصل تلفیق گرایی یکی از مبانی حاکم بر پارادایم هاست که امروز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
وی بیان کرد: اگر بدون بررسی قضاوت کردیم دچار پیش داوری شده ایم؛ اما اگر با بررسی به نتیجه رسیدیم و تصمیم گیری ما بر مبنای داده و واقع گرایی صورت گرفته نتایج حاصله نیز مستند خواهد بود و ما را به اهداف مورد انتظار نزدیک تر خواهد کرد.
فتح‎زاده اضافه کرد: نظام اداری و رفتارهای سازمانی ما باید بر مبنای نگاه به آینده، بررسی چالش های گذشته و تلفیق روش ها و نظریه ها باشد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.