درخواست راه اندازی خط تولید تراکتورهای تبریز در کامرون؛

ایران در توسعه کشاورزی کامرون و کشورهای اتحادیه سمیاک کمک کند

رئیس جمهور کامرون: تراکتورهای چینی پاسخگویی نیاز کشاورزان کشورم نیست
عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: مشاور رئیس جمهور کشور کامرون در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز ضمن درخواست راه اندازی خط تولید تراکتورهای تبریز در کشورش گفت: با راه اندازی خط تولید تراکتور در کامرون نه تنها توسعه بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی ۲۹ میلیون جمعیت کامرون اتفاق می افتد بلکه شاهد تاثیرات آن در بیش از ۱۰ کشور منطقه غرب و مرکز آفریقا خواهیم بود.
“امبوگ جِن مویس موبوگ” افزود: کامرون رئیس اتحادیه سیماک در آفریقا می باشد که تردد و تجارت بین این کشورها بدون ویزا و تعرفه های گمرگی انجام می شود بنابراین تراکتورسازی تبریز با راه اندازی خط تولید در کامرون به واقع یک پایگاه و هاب منطقه ای در قلب آفریقا و حتی کشورهای اطراف خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تراکتور مورد نیاز کامرون از طریق چندین کشور که مهمترین آن چین می باشد تامین می شود اظهار داشت: متاسفانه این تراکتورها از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش و قطعات یدکی و مهمتر از همه قیمت پاسخگویی نیاز کشاورزان کامرونی نمی باشد و با توجه به اطلاعاتی که تراکتورهای تولید ایران داریم امیدواریم امنیت غذایی آفریقا با ورود تراکتورهای این کشور تامین شود.
موبوگ از مسئولین تراکتورسازی تبریز خواست تا در نمایشگاه دوساله کشور کامرون که قدمتی ۲۰ ساله داشته و در واقع گردهمایی بین المللی در سطح دنیا محسوب می شود شرکت کنند تا توانمندی های بی نظیر ایران و تراکتورساری تبریز در معرض دید عموم شرکت کنندگان قرار گیرد.
تامین تراکتور برای کامرون و همسایگان آن مدنظر تراکتورسازی تبریز است
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران – تبریز نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه صادراتی مجموعه تحت مدیریتش گفت: در حال حاضر تراکتورسازی تبریز به بیش از ۲۵ کشور دنیا صادرات دارد و خوشبختانه مزیت های رقابتی تراکتورهای ایران در کشورهای منطقه از عراق و افغانستان و غیره تا اروپا و آمریکا و آفریقا غیرقابل انکار می باشد که در اصل سفیران کشاورزی ایران محسوب می شوند.
“مصطفی وحیدزاده” با تاکید بر تنوع محصول و خروج از عرصه تک محصولی در گروه تراکتورسازان عنوان کرد: در حال حاضر در کنار تولید تراکتور، تولید انواع موتورهای صنعتی، دریایی و غیره، کامیونت، بکهو، قطعات ریخته و سایر موارد در تراکتورسازی ایران در شهر تبریز صورت می گیرد.
وی در عین حال از پیشنهاد راه اندازی خط تولید در کامرون استقبال و اعلام آمادگی کرد و افزود: تراکتورسازی همراستا با سیاست های ایران که توسعه روابط با سایر کشورها را در برنامه دارد می تواند راه اندازی خط مبادله ای چه به صورت تجاری و صادرات و چه به صورت راه اندازی خط تولید را در برنامه کاری خود قرار دهد.
وحیدزاده ضمن یادآوری تاریخچه روابط ایران – کامرون و همچنین جایگاه کامرون در آفریقا تاکید کرد: تراکتورسازی تبریز در دورنمای راه اندازی خط تولید نه تنها بازار کامرون بلکه تامین تراکتور کشورهای همسایه کامرون را نیز مدنظر قرار خواهد داد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.