با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین فرمانداران تبریز و اورمیه صورت گرفت؛

گام بزرگ تبادلات همه جانبه مراکز آذربایجان های شرقی و غربی

عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: تفاهم نامه همکاری دوجانبه در دیدار فرمانداران اورمیه و تبریز  با موضوع استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه و بالفعل مراکز استانهای همسایه آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی منعقد گردید.
ضرورت تدوین برنامه مشترک همکاری های فرهنگی، تجاری و اقتصادی
فرماندار شهرستان اورمیه میزبان یونس فاتح فرماندار شهرستان تبریز و هیات همراه بود که در این دیدار فرماندار اورمیه با اشاره به مشترکات فرهنگی ،تاریخی و مبادلات تجاری از گذشته تا به امروز، از شهدای گرانقدر همچون شهیدان باکری به عنوان مهمترین نقطه مشترک دو استان و دو شهرستان بزرگ تاریخی یاد نمود.
غلامحسین عماری با اشاره به ظرفیت های بزرگ مرزی اورمیه و همجواری با دوکشور عراق و ترکیه، پتانسیل های گردشگری داخلی و خارجی، وجود شهرک های صنعتی، صنایع تبدیلی، حجم بالای تولیدات کشاورزی و دانشگاهها و موسسات آموزشی متعدد، ظرفیت عظیم جوانان علاقمند به ورزش بخصوص والیبال و تنوع اقوام، ادیان و مذاهب را از جمله ظرفیت های بالای این شهرستان توصیف نمود.
فرماندار اورمیه با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین امسال و میزبانی این شهرستان از زائرین عزیز شهرستان تبریز و سایر نقاط آذربایجان شرقی و استان های همجوار به سمت مرز تمرچین پیرانشهر را از موهبت های الهی برشمرد که باید برای سال های آتی، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار شهرستان اورمیه در این دیدار تبریز و تبریزی ها را مایه افتخار همه کشور و شهروندان اورمیه خواند و خواهان تدوین برنامه مشترک برای استمرار همکاری های فرهنگی، تجاری و اقتصادی و سایر حوزه های دو جانبه شد.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه دوجانبه که ما بین فرمانداران دو شهرستان در حوزه های مختلف امضا شد اعلام داشت که جهت اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه، دبیرخانه دائمی مختص این همکاری های دوجانبه در دو فرمانداری شهرستانهای اورمیه و تبریز ایجاد می شود.
شهیدان باکری فصل مشترک شهروندان آذربایجان های شرقی و غربی است
فرماندار تبریز نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از حضور در شهر تاریخی، فرهنگی اورمیه، این دیدار را مایه امیدواری و گشایشی دوچندان برای تبادلات دو جانبه در تمام زمینه ها دانست و ابراز امیدواری کرد با تبادل اطلاعات و هم افزایی در همه زمینه ها به خصوص تجارت و بازرگانی و برپایی نمایشگاه تولیدات صنعتی شهر تبریز، تعاملات فی مابین افزایش یابد.
یونس فاتح، تعدد شهدا در حفاظت و صیانت از کشور را مایه افتخار و شهیدان حمید و مهدی باکری را فصل مشترک همه ایرانیان بخصوص شهروندان استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برشمرد.
شایان ذکر است فرماندار اورمیه در حاشیه این دیدار و پس از  امضا و تبادل تفاهم نامه در مصاحبه تلویزیونی هدف از امضای تفاهم نامه را افزایش تبادلات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری، تبادل تجربیات دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی و سایر زمینه ها بیان نمود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.