در آیین رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره منطقه ای سهند در تبریز عنوان شد؛

تبریز میزبان ۳۱۵ هنرمند مطرح از ۸ استان کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی: با تقویت چرخه تقاضای تئاتر با کمبود مکانی مواجه می شویم
عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: پوستر بیست و هشتمین جشنواره منطقه ای سهند تبریز روز ۱۲ دی (امروز) با حضور مسئولان فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی رونمایی گردید که همزمان با رویداد تئاتر مناطق کشور از ۱۷ الی ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ در تبریز برگزار می شود.
در آیین رونمایی از این پوستر که در آن برخی از کارگردان های هنری آذربایجان، شهردار منطقه ۲ تبریز و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان حضور داشتند متولی حوزه فرهنگ آذربایجان شرقی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
تبریز به عنوان یکی از قطب‌ های نمایش کشور پویاتر از گذشته میزبانی می کند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با بیان اینکه در یک سال گذشته میزبان و یا برگزارکننده ۱۶ رویداد ملی یا منطقه‌ ای در حوزه نمایش بوده ایم گفت: تبریز به عنوان یکی از قطب‌ های نمایش کشور شناخته می‌ شود به طوری که رویدادهای نمایشی در این استان با تمام توان برگزار شده اند.
سیدمحمدحسین بلاغی با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند – تبریز افزود: تئاتر فجر به عنوان اصلی‌ترین رویداد نمایشی هر سال در ایام دهه فجر برگزار می‌ شود که ورودی اصلی این رویداد در بخش آثار، در قالب جشنواره‌ های استانی و منطقه‌ ای است.
وی، رویدادهای بزرگی همچون جشنواره ملی تئاتر رضوی، جشنواره تئاتر ارسباران، جشنواره ملی و نوجوان باغچه بان و غیره را نشانگر رغبت این شهر برای حوزه نمایش ارزیابی کرد و یادآور شد: تقویت چرخه تقاضای تئاتر موجب شده تا رفته رفته با کمبود مکان نمایش صحنه ای روبرو شویم.
بلاغی با اشاره به اینکه تبریز باید به یک برند فرهنگی در حوزه برگزاری تئاتر تبدیل شود اضافه کرد: این جشنواره فرصتی است که استان‌ها دور هم قرار گرفته و به انتقال تجربیات هنری بپردازند که در این جشنواره، شهرداری منطقه ۲ تبریز نقش پشتیبانی و همچنین اجرای این جشنواره را ایفا خواهد کرد.
شهرداری تبریز از یک نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی – خدماتی تبدیل می شود
در این مراسم، شهردار منطقه دو تبریز نیز از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از ۸ استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند – تبریز خبر داد و گفت: پس از روی کار آمدن مدیریت جدید شهری یکی از برنامه‌ها بحث تغییر در روش مدیریتی است تا این نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی – خدماتی تبدیل شود که امروزه تبریز با رویدادهای فرهنگی و هنری زنده است.
موسی علی پور افزود: شهر یک محیط زنده است که علائق و سلایق مختلفی زندگی می کنند که با رویدادهای فرهنگی و هنری می تواند پویاتر باشد کمااینکه هر یک از کشورهای جهان با یک برند هنری ویژه شهره عام و خاص هستند و تبریز نیز باید یک برند خاص را ثبت نماید.
وی اضافه کرد: آذربایجان و تبریز همواره مدیون بزرگانی است که در زمینه های استعمارستیزی، دفاع از تمامیت ارضی، جنگ تحمیلی، فلسفه، علم و غیره خوش درخشیده اند و نشان می دهد که عرصه فرهنگی و هنری باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
علی پور با اشاره به اینکه هنر در قالب تئاتر در موضوعات اجتماعی و حقوق شهروندی نقش مهمی ایفا می کند یادآور شد: به این دلیل توجه ویژه ای از سوی شهرداری تبریز به مسوضوع تئاتر صورت گرفته و در جشنواره های تئاتر خیابانی به معرفی گذشته این دیار از طریق برنامه های فرهنگی و هنری پرداخته خواهد شد.
۵۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه های عمرانی شهرستانها تخصیص یافته است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی در کنفرانس مطبوعاتی این جشنواره و در پاسخ به سوال خبرنگار “عصرآزادی” به بهانه برگزاری این رویداد هنری مبنی بر خلاء یک سالن نمایش بزرگ در حد و اندازه رویدادهای بین المللی حوزه تئاتر و نمایش در تبریز توضیح داد: انتقاد از این موضوع کاملاً وارد است و باید حوزه عمرانی فعال شود لذا طرحهایی در خصوص توسعه پلاتوها و سالن های نمایش در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبارات لازم، اطلاع رسانی خواهد شد اما اخیراً ۵۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه های عمرانی شهرستانها در عرصه فرهنگ و هنر اختصاص یافته است.
شایان ذکر است بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای سهند از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ با روزانه ۶ اجرا در تئاتر شهر تبریز برگزار می‌ شود و به گفته ارشادی ها، ۱۸ گروه صحنه‌ ای و ۱۱ گروه تئاتر خیابانی از استان‌ های آذربایجان‌ غربی، خراسان رضوی، گیلان، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین و همدان به اجرای برنامه های صحنه ای خواهند پرداخت و روز ۲۰ دی در تالار اقبال آذر به اتمام می رسد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.