در دیدار رئیس دانشگاه تبریز و سرکنسول جدید ایران در استانبول اعلام شد؛

دانشگاه تبریز میزبان هفته علمی ایران و تورکیه در سال ۱۴۰۳

سرکنسول جدید ایران در استانبول قول پیگیری اجرای تفاهم‌ نامه‌های مشترک را داد
عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: سرکنسول جدید ایران در استانبول با رئیس دانشگاه تبریز دیدار و در مورد آخرین وضعیت این مرکز علمی در سطح کشور، منطقه و جهان به گفتگو پرداخت.
رئیس دانشگاه تبریز در این دیدار گفت: برقراری ارتباط با تورکیه برای ما یک موضوع راهبردی است و در باب تفاهم‌ نامه‌ کارهای زیادی انجام داده‌ ایم که برای اجرایی کردن این تفاهم‌ نامه‌ها نیازمند کمک سرکنسولگری ایران در استانبول هستیم.
صف. نصراله زاده ادامه داد: تاکنون چندین دیدار با رؤسای دانشگاه‌ های حاجت تپه، آنکارا و قاضی آنکارا داشته‌ و کارهای گسترده‌ای در خصوص تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک، عضویت در هیأت‌ های تحریریه‌ مجلات و گروه‌ های آموزشی و غیره انجام داده‌ ایم و در حال انجام پروژه‌ های مشترک به‌ عنوان نماینده‌ ایران با تورکیه در قالب طرح توبیتاک هستیم؛ به‌ طوری که تاکنون ۶۹ طرح تمام شده و فراخوان سوم نیز به اتمام رسیده و فراخوان چهارم نیز در حال آغاز شدن است.
وی با اشاره به افتخارت دانشگاه تبریز در سطح بین‌ المللی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین دیدار با رؤسای دانشگاههای حاجت تپه، آنکارا و قاضی آنکارا، آتاتورک، کافکاس، فنی کارادنیز و غیره داشته‌ ایم و اگر بتوانیم دیپلماسی علمی را به سمتی پیش ببریم که حداقل از ۵۰ درصد بضاعت خود استفاده کنیم، به تبع آن می‌ توان در دیپلماسی سیاسی نیز موفق شد.
نصراله زاده اضافه کرد: در حال حاضر با داشتن ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجوی بین المللی، رتبه‌ نخست جذب دانشجوی خارجی را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ و جهت گیری مان به سمت جذب ۴ هزار دانشجوی بین‌ المللی است تا حداقل ۲۰ درصد تعداد کل دانشجویان دانشگاه را جذب کرده و به‌ عنوان دانشگاه بین‌ المللی مطرح شویم.
احمد محمدی – سرکنسول جدید ایران در استانبول – نیز گفت: برقراری ارتباط اولیه با دانشگاههای تورکیه بسیار مهم است و به‌ عنوان نماینده‌ ایران در تورکیه، تماماً در خدمت شما هستیم تا اجرای تفاهم‌ نامه‌های انجام شده مابین دانشگاه تبریز و دانشگاه‌ های این کشور همسایه را پیگیری نماییم.
مدیر همکاری‌ های علمی و بین‌ المللی دانشگاه تبریز نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در این مدیریت را ارائه کرد و گفت: یکی از دغدغه‌ های اصلی در برگزاری دوره‌ های آموزشی مشترک با تورکیه، سخت‌ گیری بیش از حد سازمان آموزش عالی این کشور است که امیدواریم به زودی حل شود.
سعید شجاعی افزود: در حال حاضر ۱۲ دانشجوی اهل تورکیه در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند و این دانشجویان بیشتر به رشته‌‌ های حقوق، تاریخ و پزشکی علاقه دارند.
وی همچنین از برگزاری هفته علمی ایران و تورکیه به میزبانی دانشگاه تبریز خبر داد و اضاعه کرد: این رویداد مهم علمی سال آینده و با حضور دانشگاه‌ های مطرح ایران و تورکیه در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است در این دیدار موضوعات مختلف مربوط به دیپلماسی علمی از جمله تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌ های آموزشی مشترک، تسریع در رفت و آمد اساتید و دانشجویان، اجرای طرح‌ های تحقیقاتی مشترک و پیگیری اجرای تفاهم‌ نامه‌ها مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.