مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خبر داد؛

در سه سال آینده تمام پروژه های نیمه تمام تحویل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی می شود

عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در زمان حاضر سرانه آموزشی استان ۵.۱۷ مترمربع است گفت: به میانگین سرانه آموزشی کشور که ۵.۲۲ متر مربع است نزدیک شده ایم.
فرهاد فرهودی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آذرشهر اظهار کرد: توجه به مناطقی که سرانه آموزشی پایینی دارند جزو سیاست ها و اولویت های دولت است و در استان نیز این سیاست دنبال می شود و مناطقی که سرانه آنها از متوسط استانی پایین تر باشد مورد توجه بیشتر قرار می گیرد.
وی، توسعه فضاهای آموزشی را از اولویت های این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا، بیشتر طرح های عمرانی آموزشی در استان در شهرستان هایی اجرا می شود که از نظر سرانه آموزشی کم برخوردارند.
فرهودی به سفر دوم رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی و اجرایی شدن ۷۰ درصد مصوبات آموزشی این سفر در شهرستان آذرشهر اشاره کرد و گفت: سه مدرسه با ۲۱ کلاس درس و هزینه کرد ۳۰ میلیارد تومان در جریان این سفر تحویل آموزش و پرورش شد و تا پایان سال نیز، سه مدرسه با ۱۳ کلاس درس در مناطق گوگان و آذرشهر با هزینه کرد ۱۸ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش می شود.
وی ادامه داد: از مجموع ۴۸ میلیارد تومانی که برای اجرای این طرح ها در شهرستان آذرشهر هزینه شده ۱۰ میلیارد تومان از سوی خیرین و بقیه از سوی دولت تامین شده است.
فرهودی بیان کرد: اداره کل نوسازی استان در مرداد ماه سال جاری ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات به آموزش و پرورش آذرشهر و گوگان تحویل داده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به سیاست اصلی این دستگاه مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام گفت: در مدت سه سال آینده تمام پروژه های نیمه تمام این حوزه را تکمیل کرده و تحویل آموزش و پرورش استان خواهیم داد.
فرهودی خاطرنشان کرد: مجموعه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مشکلات خود را حل کند زیرا امر تعلیم و تربیت یک امر ملی است و باید تمام دستگاه های اجرایی همکاری داشته باشند.
فرقانی با اشاره به اینکه سرانه آموزشی شهرستان آذرشهر ۴.۹ مترمربع و پایین تر از متوسط استانی است یادآور شد: با افتتاح طرح های نیمه تمام آموزشی آذربایجان شرقی که برای پایان سال جاری برنامه ریزی شده ۴۴ صدم مترمربع به سرانه آموزشی استان افزوده می شود.
شایان ذکر است نزدیک به ۳۱۰ طرح آموزشی و مدرسه نیمه تمام در سطح مناطق آذربایجان شرقی وجود دارد و در سال جاری ۷۷۰ هزار دانش آموز و ۳۷ هزار معلم در ۸ هزار و ۲۱۴ مدرسه در این استان مشغول امر تعلیم و تربیت هستند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.