مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز خبر داد؛

تخریب ۵۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی تبریز طی ۲ ماه اخیر

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: با تخریب ۵۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی بیش از ۲۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز طی دو ماه اخیر آزاد شد.
ابراهیم فرقانی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری این اراضی در دو ماه اخیر سال جاری ۵۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مناطق باسمنج و خسروشاه شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف به دستور مقام قضایی قلع و قمع شد.
وی اضافه کرد: موارد تغییر کاربری غیرمجاز شامل دیوار کشی، محوطه سازی، تفکیک اراضی و غیره بود که با حضور نماینده دادستانی و عوامل انتظامی تخریب و قلع و قمع شد.
فرقانی خاطرنشان کرد: تغییر بی‌‌ ضابطه کاربری اراضی کشاورزی یکی از مشکلات مهم این بخش است که این کار سالیانه بخش عمده‌ای از زمین‌ های کشاورزی را از چرخه تولید خارج می‌ کند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان اینکه به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود تاکید کرد: اراضی کشاورزی به‌ عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند همواره موظفند از آن به ‌طور صحیح بهره‌ برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل های آینده تلاش کنند.
فرقانی اظهار کرد: خودروهای گشت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌ های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌ کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.