مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا خبر داد؛

صادرات بیش از ۶۰ هزار تن محصولات کشاورزی از گمرکات جلفا  

رضا عباسی: آماده حمایت همه جانبه از ایجاد پایانه های صادراتی توسط سرمایه گذاران در جلفا هستیم

 

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از صادرات ۶۰ هزار و ۱۳۳ تن محصولات کشاورزی از گمرکات این شهرستان در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ خبر داد.
رضا عباسی با اشاره به اهمیت قرنطینه نباتی در تضمین سلامت جامعه گیاهی و امنیت غذایی افزود: در ادامه چرخه صادرات محصولات کشاورزی، محصولات کشاورزی شامل سیب، انواع میوه های هسته دار، مرکبات، صیفی جات، خشکبار، انار، کیوی، انگور، خرما و غیره از شهرستان جلفا به کشورهای خارجی صادر شده است.
وی اضافه کرد: محصولات کشاورزی پس از اظهار در گمرک با تأیید کارشناسان پست قرنطینه های نباتی در خصوص عاری بودن از آفت و بیماری و دریافت گواهی بهداشت قرنطینه از گمرکات شهرستان جلفا شامل جلفا و نوردوز به خارج از کشور صادر شده اند.
عباسی مقصد محموله‌های کشاورزی سطح شهرستان جلفا را کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، آذربایجان، ترکیه، گرجستان و غیره دانست و یادآور شد: آمار ۹ ماهه ترانزیت محصولات کشاورزی، ۴۳ هزار و ۸۵۸ تن و واردات محصولات نیز ۹۵ هزار و۶۳۴ تن بوده است.
عباسی در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش کیفیت بسته بندی محصولات کشاورزی صادراتی، حمایت همه جانبه خود را از ایجاد پایانه های صادراتی در شهرستان جلفا توسط سرمایه گذاران انجام خواهیم داد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.