در بازدید رئیس اتاق بازرگانی ایران از شرکت ایران‌ خودروی تبریز عنوان شد؛

ضرورت ایجاد خط تولید بدنه و رنگ در تبریز

قائم مقام ایران خودروی تبریز: برای توسعه فعالیت خود نیازمند تکمیل زنجیره تولید هستیم
عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: در جریان بازدید رئیس اتاق بازرگانی ایران و هیئت نمایندگان اتاق تبریز از شرکت ایران‌خودروی تبریز، بر لزوم ایجاد خط تولید بدنه و رنگ در این مجموعه تاکید شد و عنوان گردید تکمیل زنجیره تولید در صنعت‌ خودروسازی آذربایجان شرقی امر بسیار مهمی است که ضرورت ایجاد خط تولید بدنه و رنگ در ایران خودروی تبریز را دوچندان می کند.

 

 

با کوچکترین حمایت بزرگترین کارهای باکیفیت در تبریز انجام می گیرد
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به پتانسیل بالای این مجموعه در تولید خودرو گفت: ماشین‌آلات و تاسیسات موجود در این کارخانه از سطح تکنولوژیکی بالایی برخوردار است و با توجه به توانایی های موجود، قطعاً با راه‌ اندازی خط تولید رنگ و بدنه و تکمیل زنجیره تولید، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آن خواهیم بود.
صمد حسن‌ زاده با ذکر این نکته که ایران خودروی تبریز می تواند با کوچکترین حمایت، بزرگترین کارها را با بهترین کیفیت انجام دهد افزود: شکوفایی و‌ توسعه ایران خودروی تبریز منوط به وجود اتحاد و همدلی بین تمامی ارکان تاثیرگذار در استان آذربایجان شرقی است.
وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری جلسات متعدد با مسئولین ارشد کشوری و استانی، دغدغه‌ های این مجموعه طرح شده و برای تحقق آن گام‌های مثبتی برداشته شود.
توسعه ایران خودروی تبریز، نیازمند تکمیل زنجیره تولید است
قائم مقام شرکت ایران خودروی تبریز گفت: این مجموعه در حال حاضر یکی از پویاترین و روبه رشدترین، صنعت خودروی کشور به شمار می‌ رود و در بسیاری از شاخص‌ها در مسیر رشد و توسعه قرار دارد.
رضا خوش‌ فهم با بیان اینکه کارخانه ایران خودرو در حال حاضر در حال ساخت خودروی سورن است افزود: از نظر شاخصی، این خودرو پس از خودروی رانا، دومین و باکیفیت‌ ترین محصول تولیدی ایران خودرو محسوب می‌ شود و هدف ما بیشتر نه بر توسعه خطوط، بلکه برای توسعه بهره‌وری خطوط معطوف است.
وی با تاکید بر اینکه ایران خودروی تبریز از ظرفیت‌ های بالایی برخوردار است اظهار کرد: این مجموعه برای توسعه فعالیت خود نیازمند تکمیل زنجیره تولید است و راه‌ انداری خط تولید رنگ و بدنه، در این بین اهمیت بسیاری دارد اما با این حال متاسفانه آنچنان که باید و شاید، عزمی از سوی متولیان امر در این زمینه دیده نمی‌ شود.
خوش‌ فهم اضافه کرد: از زمان فعالیت این مجموعه تاکنون، میلیاردها تومان از بابت ترانزیت بدنه خودرو هزینه شده، در حالی که با نصف این مبالغ، امکان راه‌اندازی خط تولید رنگ و بدنه در کارخانه میسر بود و با ایجاد این خط، به‌ طور مستقیم برای دو هزار و ۶۰۰ نفر در سطح استان اشتغال زایی می شود.

ایران خودروی تبریز پایلوتی برای تحقق خصوصی‌ سازی صنعت خودرو شود

مدیر شرکت ایران خودروی تبریز گفت: با توجه به اسناد بالادستی کشور و تاکید بر واگذاری امور به بخش خصوصی، می‌ توان از ظرفیت ایران خودروی تبریز در این زمینه بهره برد.
جواد نجفی آذر افزود: دولت می‌ تواند این واحد صنعتی را به‌ عنوان پایلوت، برای خصوصی‌سازی صنعت خودروی کشور انتخاب کند و ما هم تضمین می‌دهیم که خروجی آن، سود ده بودن و افزایش کیفیت محصولات این صنعت خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت خودروی تولیدی این مجموعه در گرو بهره‌ مندی از پرسنل باتجربه و ماهر است تاکید کرد: این گروه صنعتی در تلاش است تا با ایجاد انگیزه بین کارکنان از طریق آموزش و افزایش مهارت، به‌ صورت مستمر، بهره‌ وری نیروی انسانی را افزایش دهد.
بخش ناچیزی از قطعات ایران خودرو از قطعه‌ سازان منطقه تامین می شود
رضا جعفری – عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز – با تاکید بر توانمندی قطعه‌سازان استان، خواستار اتخاذ تدابیری برای بهره‌گیری از این ظرفیت در ایران خودروی تبریز شد و گفت: در حال حاضر بخش بسیار ناچیزی از قطعات ایران خودروی تبریز از قطعه‌ سازان‌ استانی تامین می شود که این وضعیت غیرقابل قبول است.
شریف‌زاده؛ رئیس شورای راهبردی مرکز پژوهش‌های اتاق تبریز با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی این شهر همواره حرفی برای گفتن دارد گفت: از سال ۱۳۴۶ به بعد، دائماً افراد حرفه‌ ای در این حوزه در استان تربیت شده اند و لازم است در راه‌ اندازی خط تولید بدنه و رنگ و تامین قطعات مورد نیاز خودروی سورن از ظرفیت قطعه‌ سازان بومی نیز استفاده شود.
یونس اکبرپور پایدار – رئیس کمیسیون صنایع اتاق تبریز – با اشاره به وجود واحدهای متعدد قطعه‌سازی در استان گفت: متاسفانه از ظرفیت بالای این بخش در صنعت خودروسازی استفاده نمی شود زیرا قطعه‌سازان آذربایجان شرقی توانایی تامین قطعات موردنیاز خودروسازی را دارند.
شایان ذکر است در این بازدید تاکید شد که ایران خودروی تبریز قلب تپنده آذربایجان شرقی بوده و حمایت از این صنعت، به خصوص تکمیل زنجیره تولید در راستای افزایش بهره‌وری از ضروریات می باشد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.