تکواندو آذربایجان‌شرقی ظرفیت میزبانی مسابقات آسیایی را دارد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از تخصیص 80 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های ورزشی آذربایجان شرقی خبر داد.
عصرآزادی آنلاین: حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در حاشیه بازدید از مسابقات استانی تکواندو در تبریز، با بیان این‌که تکواندو، یکی از پر افتخارترین رشته های ورزشی استان و از رشته‌های پر طرفدردار و بانشاط و پویا است که مورداقبال جوانان و خانواده ها نیز قرار دارد، افزود: حدود 30 هزار نفر تکواندوکار در سامانه بانک اطلاعتی فدراسیون تکواندو به نام این استان  ثبت شده است که این رقم نشان دهنده محبوبت بالای این رشته ورزشی در آذربایجانشرقی است و برگزاری چنین مسابقاتی نیز به  توسعه و رونق  این رشته کمک می کند.
وی با بیان این‌که تکواندو، یکی از مقام آورترین رشته‌های ورزشی در سطح ملی و جهانی است، گفت: تکواندوکاران استان ما تاکنون توانسته اند بارها مدال طلای خوشرنگ طلا در مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی را کسب کنند و همچنین این رشته تنها مدال آور المپیکی ورزش آذربایجانشرقی است که همه این آمار و ارقام نشان می‌دهد که باید برای توسعه این رشته مدال آور و پرطرفدار وقت بگذاریم و از آن بصورت ویژه حمایت کنیم.
وی با اشاره به سفر امروز وزیر ورزش و جوانان به تبریز، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور وزیر ورزش برگزار شد، ایشان قول دادند که برگزاری برخی مسابقات جهانی در رشته‌های مختلف را به استان ما بیاورند. در رشته تکواندو نیز اگر پیگیری‌های لازم را انجام دهیم، با توجه به پتانسیلی که استان دارد، می‌توانیم برخی مسابقات آسیایی یا منطقه‌ای را در تبریز برگزار کنیم.
میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت ورزش، برگزاری مسابقات جهانی ورزشی در استان‌های مختلف بوده و مجلس نیز از این اقدام حمایت می‌کند.
وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های ورزشی استان نیز گفت: پروژه ‌های نیمه تمام سالن‌های ورزشی و باشگاه‌ها در استان و به خصوص حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و سالن‌های ورزشی روستایی زیاد است و در بازدیدهای میدانی که از مناطق مختلف داشتیم، مردم همواره اتمام این پروژه‌ها را مطالبه می‌کنند. به وزیر محترم ورزش گفتم که باید این پروژه‌ها که برخی بیش از 20 سال است که شروع شده‌اند، جزو برنامه‌های وزارت قرار گیرد وگرنه تبدیل به نماد ناکارآمدی مدیریت اجرایی خواهد شد.
وی افزود: وزیر محترم در پاسخ به این درخواست، گفت در این رابطه آمارها را به‌روز کردیم و بنا است تا پروژه‌های ورزشی بالای 75 درصد پیشرفت را به اتمام برسانیم. مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز گفت 80 میلیارد تومان اعتبار برای این امر تخصیص یافته است که امیدواریم این اعتبار به تدریج تزریق شود و سال بعد نیز پیگیر شویم تا سایر پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان نیز به اتمام برسند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: هر باشگاه و سالن ورزشی که افتتاح شود و جوانان در آن مشغول شوند، به همان میزان مراجعات به بیمارستان و کمپ‌ها کاهش می‌یابد، بنابراین باید تمامی همت و اعتبارات ممکن در این زمینه تزریق شود. در مجلس نیز همیشه از این حوزه حمایت می‌کنیم و پیشنهاداتی نیز ارائه می‌دهیم.
وی با بیان این‌که 80 میلیارد تومان اعتبار عمرانی فوق العاده برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان تخصیص می‌یابد، افزود: اکنون در فاز نخست بودجه سال آینده، تامین منابع و رویکردها و فرازها مشخص شده و در مرحله دوم که بعد از انتخابات خواهد بود، سهم تقسیم شده حوزه‌های مختلف مشخص می‌شود.
طی این جلسه رنجبرپور ضمن تشریح وضعیت بسیار خوب تکواندو استان در تمامی جنبه های آموزشی، فرهنگی، توسعه همکانی و قهرمانی و تشکر از حمایت های استانداری و  اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین باشگاه های مس سونگون‌ورزقان در طی سالهای  اخیر با اشاره به کسب  مدال های بسیار ارزشمند آسیایی و جهانی تکواندو کاران استان و کسب عناوین اول و سومی کمیته های همگانی و فرهنگی  تکواندو استان در سطح کشور و همچنین کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر  تکواندو رده سنی بزرگسالان در سال ۱۴۰۰ و کسب عنوان نایب قهرمانی در سال ۱۴۰۱ و همچنین قهرمانی لیگ برتر تکواندو در رده سنی نوجوانان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود ما قدردان حمایت های این باشگاه از تمامی رشته های ورزشی استان و علی الخصوص تکواندو هستیم و انتظار داریم با حمایتهای بیشتر و پیگیریهای نمایندگان محترم استان از مسئولین مس سونگون ورزقان و افزایش اعتبارات باشگاه حمایت های باشگاه مس سونگون ورزقان از رشته های مدال آور و افتخارآفرین برای استان نهادینه و مستمر گردد تا بتوان برنامه ریزی دراز مدت جامع و دقیقی را در تمامی رده های سنی به انجام رساند و قطعا این امر میتواند با توجه به حرفه ای بودن لیگ های تکواندو در سطح کشور موجبات سودآوری برای باشگاه مس سونگون ورزقان را نیز به همراه داشته باشد.

در پایان حجت الاسلام تاج‌الدینی از تلاشهای کلیه کادر اجرایی هیات تکواندو استان برای برگزاری مسابقات در تمامی هفته ها که در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار میگردد قدردانی کرد و  حضور پرشور علاقمندان در سالن مسابقات ورزشی را بسیار مثبت و ارزشمند خواند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.