مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان به تشریح عملکرد این بانک پرداخت؛

رشد ۴۵ درصدی منابع بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس بانک و بیمه: مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی از افزایش ۴۵ درصدی جذب منابع این بانک در سطح این استان و رشد ۳۵ درصدی میزان تسهیلات پرداختی خبر داد.
مسعود کردستانی به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر عملکرد بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی را تشریح کرد و گفت: در تلاش هستیم در سایه همدلی کلیه همکاران استان و با استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه و بزرگ کردن بخش تعاون در استان گام‌های موثری برداریم.
وی ضمن اعلام حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان افزود: فضای کسب و کار باید به سمت ایده های کارساز برود لذا منابع بانک توسعه تعاون استان در سال جاری بیش از ۴۵ درصد رشد نشان می‌دهد و در این مدت میزان تسهیلات پرداختی استان نیز بیش از ۳۵ درصد رشد دارد.
کردستانی در خصوص اعطای تسهیلات در بخش های حمایتی نیز اظهار کرد: در سال جاری مبلغ ۷۸۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج در سطح استان پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷۰ درصد رشد نشان می دهد.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی اضافه کرد: در تسهیلات فرزندآوری نیز امسال ۲۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون رسال تسهیلات در استان پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه بیش از ۲۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی تاکید کرد: تسهیلات پرداختی استان در موضوع قرض الحسنه اشتغال زایی کمیته امداد نیز مبلغی بالغ بر ۹۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و در بحث اشتغال زایی بهزیستی استان ۱۲۲ میلیارد ریال پرداختی داشتیم که ۱۰۰ درصد تعهدات استان را شامل می شود.
کردستانی خاطرنشان کرد: امروزه کسب و کار خانگی به یکی از راه‌های خود اشتغالی تبدیل شده اما برای راه‌ اندازی یک کسب و کار خانگی نیاز به سرمایه اولیه وجود دارد که دولت برای حمایت از این افراد تسهیلات مشاغل خانگی را در نظر گرفته است.
وی بیان کرد: بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک های عامل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در ۱۰ ماهه اول امسال بیش از ۲۴۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات از این محل پرداخت کرده که ۱۰۰ درصد مبلغ ابلاغی مرحله اول و ۸۲ درصد مبلغ ابلاغی مرحله دوم را در استان شامل می گردد.
کردستانی با اشاره به آمار تسهیلات پرداختی اشتغال پایدار روستایی نیز اظهار داشت: امسال بانک توسعه تعاون به ۲۷ طرح از محل اشتغال پایدار روستایی جمعاً به مبلغ ۴۲۸ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱۴ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی میزان ضمانت نامه های صادر شده در استان را دو هزار و ۴۲۹ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال اعلام کرد و اذعان داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۱۴۳ درصد رشد برخوردار است و در گشایش اعتبار اسنادی ریالی، عملکرد استان بالغ بر سه هزار و ۴۹۴ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد.
کردستانی همچنین به افزایش سه برابری تفاهم نامه های منعقده بین بانک توسعه تعاون با سایر شرکت ها و سازمان ها اشاره کرد و گفت: امسال ۹۷ فقره تفاهم نامه همکاری با شرکت ها و سازمان های مختلف برای ارایه خدمات بانکی منعقد شده است که نسبت به سال گذشته این رقم سه برابر رشد نشان می دهد.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی رقم کلی تفاهم نامه های منعقده امسال را یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال خواند که به ترتیب در حوزه های تولید، مسکن، کشاورزی و بازرگانی اختصاص یافته است.
این گزارش می افزاید تفاهم نامه همکاری با شرکت چرخشگر، سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان شرقی، شرکت تعاونی مسکن کارکنان دادگستری تبریز، پالایشگاه نفت تبریز، شرکت شهرک های صنعتی استان، تعاونی مسکن شرکت آب منطقه ای استان و غیره از آن جمله اند.
شایان ذکر است در حال حاضر بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک دولتی بخش تعاون کشور با ۲۲ شعبه در سطح آذربایجان شرقی و بالغ بر ۳۵۰ شعبه در سطح کشور به ارائه خدمات می پردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.