مسعود پزشکیان در گفتگو با "عصرآزادی" تاکید کرد؛

دولت باید برای حضور برخی از چهره های مقبول جامعه خواهش می کرد

عصرآزادی/ سرویس سیاسی: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: به هیچوجه منطقی نیست که برخی از افرادی که با باورها و ذهنیت ما همخوانی دارند تایید صلاحیت شوند و برای سایر چهره ها، یک انگ و برچسب بزنیم که شایسته حضور در صحنه انتخابات نیستید!
“مسعود پزشکیان” با اشاره به حساسیت انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به جلسه ای که اخیراً با دعوت رئیس جمهور از برخی چهره های سیاسی برگزار شد پرداخت و به “عصرآزادی” افزود: در آن جلسه هم عرض کردم رهبر انقلاب از ابتدای امسال تاکید کرده کاری کنید که انتخابات سال ۱۴۰۲ پرشور باشد، این روند برای کشور و اعتبار جامعه بسیار مهم است اما سیاستی که اجرا شد خلاف این هدف بود.
وی اضافه کرد: اقدام هیات های اجرایی و شورای محترم نگهبان در قضیه احراز صلاحیت ها باعث شد خود به خود بسیاری از اشخاص و چهره هایی که می توانستند با حضور در صحنه انتخابات، قاطبه مردم را به صندوق های رای دعوت کنند حذف شدند.
پزشکیان تاکید کرد: طبیعی است که از این گذر، افراد خاصی به مرحله نهایی راه یافتند که شاید باب میل یک قومیت، یک دسته، یک جناح، یک گروه و یک تفکر نبوده و به هر دلیلی مقبول طیفی از جامعه نیست و این امر، مقداری مشکل آفرین می شود زیرا مهم این است که مردم به پای صندوق های رای بیایند و دشمنانی که تبلیغات منفی گسترده ای را جهت کاهش مشارکت مردم در انتخابات به جامعه پمپاژ می کنند ناامید شوند.
وزیر بهداشت و درمان دوران اصلاحات یادآور شد: اگر به جای دولت بودم از برخی شخصیت ها و چهره های مقبول جامعه خواهش می کردم که در انتخابات ثبت نام کنند تا بلکه با حضور آنها در صحنه رقابت ها، هیجان و نشاط اجتماعی در برگزاری حماسه انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تجلی یابد.
وی خاطرنشان کرد: به هیچوجه منطقی نیست که برخی از افرادی که با باورها و ذهنیت ما همخوانی دارند تایید صلاحیت شوند و برای سایر چهره ها، یک انگ و برچسب بزنیم که شما شایسته حضور در صحنه انتخابات نیستید و مشکل دارید!
پزشکیان درباره عواقب کاهش احتمالی مشارکت مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد: باید دولت، شورای نگهبان و گروه هایی که تصمیم گرفته اند که چهره های خاص را از گردونه رقابت خارج کنند طبق منویات و سیاست مدنظر رهبری در عقاید خود تجدیدنظر کنند که چرا وضعیت اینگونه شده است لذا کماکان تلاش می کنیم تا جایی که ممکن است مردم را به سوی صندوق های رای گیری هدایت نماییم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.