از ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ انجام می شود؛

“دوستان کمُدی” به شهر تبریز می آیند

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: نمایش “دوستان کُمُدی” نوشتۀ گابور راسوو و به کارگردانی محمدرضا زالیان و وحید رحمتی از روز – ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ – با بازی علی پوریان، نازیلا ایرانزاد بنام، مهرداد نیکجو و فریبا سهرابی در تبریز بر روی صحنه می رود.
کارگردان جوان این نمایش با اشاره به اینکه “دوستان کُمُدی” در ژانر کُمدی بوده و قصد دارد مفهوم باز تعریف شده از زندگی و روابط انسانی در عصر حاضر را به نقد بکشد گفت: زندگی آنچه باید باشد، نیست، یاس آور و بی مزه است، در چنین جهانی برای تحمل دقایق زندگی نیاز به یک نگاه یا یک صدا یا حتی بوی خاصی است.
محمدرضا زالیان افزود: زوج نسبتاً مرفهی در پی اختلافات زناشویی خود، به فکر جدا شدن از همدیگر هستند تا اینکه با دیدن یک آگهی تبلیغاتی، آخرین تلاش خود را برای احیای زندگی مشترک خود به کار می گیرند.
کارگردان دیگر نمایش دوستان کُمُدی نیز در رابطه با علت انتخاب این متن برای اجرای عمومی گفت: در زمانه‌ ای که مفاهیم، دستخوش تغییرات اساسی شده‌اند، آدم‌ها عنانِ افکار و اندیشه‌های خود را به دستِ آشوبگرِ نظام منفعت‌ طلب داده‌اند، انسانِ امروز اسیر زمان است غرق در نما و بیان زمان است، از خود به آن نمی‌افزایَد.
وحید رحمتی افزود: شیئی مبهوت در فضا، بی‌نام، همسان قابی در دیوار، دیواری که نیست، این درد جغرافیا نمی‌ شناسد، تنها زمان است که شکل و حضور انسان را در آن تغییر می‌دهد، اکنون یک مرد یا یک زن چه فرقی با یک صندلی یا یخچال یا حتی یک بطری نوشیدنی دارد.
وی اضافه کرد: نمایش دوستان کمُدی سعی دارد برخی از مفاهیم نادرستِ زمانه ما را به سخره بگیرد و از میان خنده‌ها و قهقهه‌ها، مجالی برای دوباره اندیشیدن را فراهم کند.
در این نمایش، رضا شفیعی به عنوان گرافیست و طراح پوستر، سینا شایسته‌ خو به عنوان طراح نور، ترمه پارسا در طراحی گریم، پریا جعفری به عنوان منشی صحنه، علی سلیمانی و میلاد خدادادی در ساخت دکور، علی سلیمانی به عنوان مدیر تولید، سردار خیاطی و علیرضا قربانی به عنوان مدیر صحنه، کوثر قربانی به عنوان طراح لباس، ثمین حکمتی به عنوان عکاس و همچنین کاوه فرهودیان در ساخت تیزر، محمدرضا زالیان و وحید رحمتی کارگردانان این نمایش را یاری می‌ کنند.
شایان ذکر است نمایش “دوستان کُمُدی” از ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ همه روزه از ساعت ۱۹ در سالن استاد صادقی مجموعه تئاتر شهر تبریز بر روی صحنه خواهد رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.