نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ برای دانشجویان خارجی آغاز می شود؛

توجه دانشگاه تبریز به تنوع ملیت دانشجویان بین المللی

دانشجویان خارجی جدید از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان و چین هستند
عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: رئیس اداره دانشجویان بین المللی دانشگاه تبریز از پذیرش بیش از ۳۴۰ دانشجوی جدید خارجی در دومین دانشگاه برتر ایران خبر داد.
“آرمان جلالی” به فعالیت های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز پرداخت و گفت: این دانشجویان اغلب از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان و چین هستند که از نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ آغاز به تحصیل خواهند نمود.
وی در مورد نحوه پذیرش این دانشجویان افزود: برای پذیرش دانشجویان بین المللی در نیمسال دوم سال تحصیلی آینده در دانشگاه تبریز از گروه های مختلف آموزشی کسب نظر شد و با مشخص شدن گروه هایی که آماده پذیرش دانشجویان بین المللی بودند، نسبت به ثبت تقاضاها در سامانه پذیرش متقاضیان بین المللی اقدام شد.
رئیس اداره دانشجویان بین المللی اضافه کرد: سامانه پذیرش از اواخر آذر ماه سال ۱۴۰۲ به مدت سه هفته برای ثبت درخواست های پذیرش فعال بود و حدود یکهزار درخواست در سامانه پذیرش ثبت شد که از این تعداد درخواست بعد از غربالگری اولیه توسط اداره دانشجویان بین المللی و ارسال به گروه های آموزشی، برحسب اعلام نظر این گروه‌های آموزشی بیش از ۱۴۰ نفر را برای نیمسال دوم پذیرفته شدند و سپس امور مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و اقامت تحصیلی در اداره کنسولی اقدام شد.
جلالی با اشاره به اینکه دانشجویان ثبت نام شده در این نیمسال اغلب از کشورهای چین، پاکستان و ترکیه هستند یادآور شد: ویژگی بارز نیمسال دوم ۱۴۰۲ دانشگاه تبریز، تلاش برای تنوع بخشی به ملیت دانشجویان بود که درخواست بررسی مدارک توسط گروههای آموزشی، صدور گواهی پذیرش، فرایند ثبت نام، صدور کارت دانشجویی و معرفی به گروه‌های آموزشی این دانشجویان بین المللی انجام گرفته است.
وی در مورد کیفیت آموزشی دانشجویان بین المللی دانشگاه تبریز نیز خاطرنشان کرد: مدیریت همکاری های علمی و بین المللی اهتمام ویژه ای را نسبت به کیفی سازی تحصیل این دانشجویان بر اساس مصوبات شورای راهبردی بین المللی به عمل آورد که از آن جمله برنامه ریزی برای نحوه آموزش دروس زبان فارسی، برگزاری کلاس مجزا به زبان انگلیسی در بعضی از گروه‌های تحصیلی خاص، تعیین نحوه آموزش درس HSE یا همان ایمنی و بهداشت، ترغیب بر اساس تعیین نحوه حق التدریس و حق الزحمه همکارانی که میزبان  دانشجویان بین‌المللی هستند و همچنین کمک رسانی و اشتراک‌گذاری تجربیات با سایر دانشگاههای آذربایجان شرقی در جهت توانمند سازی آنان برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی است.
شایان ذکر است بر اساس گزارش های واصله، طی یکسال اخیر بیش از ۴۰۰ دانشجوی بین المللی در رشته و مقاطع تحصیلی مختلف از دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شده اند که طی یکسال اخیر عمده فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه در مقطع دکتری بوده اند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.