آلبوم «دید نو» منتشر شد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی – گزارش از: رعنا زارع پور: 

«دید نو» نام نخستین آلبوم برفین جعفرزاده، هنرمند جوان ۱۶ ساله است که در اسفند ماه سال جاری منتشر و در اختیار علاقمندان موسیقی قرار گرفت. در این آلبوم ده قطعه برتر و به یاد ماندنی از موسیقی کلاسیک غرب  با سازهای ایرانی سنتور سل کوک و سنتور باس اجرا شده است.

قطعات آلبوم شامل «سمفونی شماره پنج»، «فور الیزه باگاتل شماره ۲۵» و «مارش ترکی» از بتهوون، «سمفونی شماره ۴۰ و ۱۱» از موتسارت، «عروسی عشق» از پاول دسننویل، «آرایشگر شهر سویل» از جواکینو روسینی، «نجوای بی پروا» از جرج مایکل، «داستان عشق» از فرانسیس لِه و «چکامه ای برای آدلین» از پل سنویل و الیور توسان بوده که همگی توسط برفین جعفرزاده، تنظیم و اجرا شده است.

مجری و تنظیم کننده این آلبوم ضمن اشاره به زمان ضبط قطعات مذکور که از سه سال پیش آغاز و تا یک سال ادامه داشته است، دلیل تاخیر در انتشار این اثر را طی مراحل قانونی جهت کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام  نمود و در مورد انگیزه خود از اجرای قطعات کلاسیک غرب گفت: « من از نه سالگی موسیقی را  با ساز سنتور آغاز کردم اما در کنار موسیقی کلاسیک ایرانی به برخی از قطعات موسیقی کلاسیک غرب نیز علاقمند بودم و بسیار دوست داشتم تعدادی از این قطعات را با ساز ایرانی خود اجرا کنم که نخستین بار در حالی که سیزده سال داشتم این پیشنهاد را استاد جاوید موسی پور به من داد و در تنظیم، اجرا و نظارت بر ضبط قطعات همواره در کنارم بود و مرا با راهنمایی های ارزشمند خود در تولید این آلبوم یاری کرد.»

این هنرمند جوان پیش تر یکی از اعضای فعال ارکستر نوجوانان رودکی به سرپرستی هنرمند بزرگوار، قادر رودکیان بود که این ارکستر در بسیاری از جشنواره های موسیقی از جمله جشنواره «فجر»، «شمس و مولانا» و «نوای خرم» موفق به دریافت رتبه ی برگزیده شد. برفین همچنین در تک نوازی جشنواره جوان سال ۱۴۰۱ رتبه ی برگزیده موسیقی و در سال ۱۴۰۲ مقام سوم موسیقی را کسب نمود. او اکنون در حال تحصیل در رشته موسیقی در هنرستان است و از تولید آلبومی در فضای موسیقی کلاسیک ایرانی و برگزاری کنسرتی که به زودی برگزار می شود، خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.