نامزد مجلس: باید از برخی افراد برای نامزد شدن خواهش می شد

نماینده مجلس و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو به اهمیت شرکت در انتخابات یازده اسفند اشاره کرد و گفت: به عقیده من باید از برخی افراد برای نامزد شدن در انتخابات خواهش می شد.

عصرآزادی آنلاین/  مسعود پزشکیان که سابقه چهار دوره حضور متوالی در مجلس شورای اسلامی را دارد و یکی از نمایندگان باسابقه در مجلس است روز دوشنبه با حضور و استفاده از فرصت تبلیغاتی که از سوی این خبرگزاری در اختیار وی و دیگر نماینده ها قرار گرفته است، افزود: اعتقادم بر این است و تاکید رهبر معظم هم بر این بود که بستر باید فراهم شود دنیا منتظر است و کاری به حضور نامزدهای انتخاباتی چپ و راست ندارد و میزان مشارکت را دنبال می کند از این رو برخی که می توانستند به حضور پرشور کمک کنند باید در این انتخابات نامزد می شدند.

پزشکیان گفت: رهبری بارها تاکید کرده اند و در سخنرانی شهریور ماه نیز تاکید فرمودند که مجلس از ترکیب افراد با تضاد افکار شکل گیرد اما این گونه نشده است.
وی افزود: کلی افراد از سوی شورای نگهبان تایید شده اما جامعه آنها را نمی شناسد و آنها نمی توانند جذب مشارکت کنند اما عده ای هستند که مرجع هستند و با آمدنشان مشارکت بالا می رفت.
وی گفت: مجلس باید مثل اوایل انقلاب که از همه قشرها و فکرها در آن بود باشد.

توسعه بدون زیرساخت بی معنی است

پزشکیان به مشکلات و معضلات زیست محیطی و اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: دریاچه ارومیه، زیرساخت و راه ارتباطی از جمله مواردی هستند که همواره مورد توجه مجمع نمایندگان استان بوده زیرا معتقدیم که توسعه بدون زیرساخت بی معنی است.

وی ادامه داد: تصور من این بود که اگر بتوانیم مشکل آب، برق و راه های ارتباطی عمومی منطقه را حل کنیم سرمایه گذار خواهد آمد.

پزشکیان افزود: یکی از مشکلات بزرگ برای توسعه استان، نبود زیرساخت برقی است تولید کننده ای می خواهد کارخانه ای دایر کند به دلیل کمبود برق، منصرف شده از این رو سرمایه گذاری هم شکل نمی گیرد.

وی تاکید کرد: تا زیرساخت ها درست نشوند، راه ها به طور عمومی اصلاح نشوند هزینه تولید بالا می رود و قدرت رقابت کاهش می یابد و مشکلات بعدی ایجاد می شود.

پزشکیان گفت: ما اگر این زیرساختی که درست می کنیم عمومی نباشد اتفاقی که امروز در بیشتر شهرهای کشور افتاده روی می دهد که مردم برای هرکاری مجبور به استفاده از وسیله شخصی هستند آلودگی، ترافیک و مشکلات روحی روانی ایجاد می شود و معضل های دیگر به وجود می آید.

 بیمارستان های خصوصی قرار داد بستند و در یک عمل جراحی، پول یک ماه را در بیمارستان خصوصی به پزشک پرداخت کردند در نتیجه پزشکان شاغل در سیستم دولتی به بیمارستان های خصوصی گرایش پیدا کردند.

وی ادامه داد: سعی کردیم در مجلس نسبت به این قضیه هشدار دهیم آگاه بکنیم تا همکاری بکنند اما دیدی که به جامعه پزشکی در مجلس بود، مانع از حل موضوع شد.

قرار بود دولت رییسی مشکل تورم، مسکن و اشتغال را رفع کند

پزشکیان با طرح این مطلب که قرار بود دولت رییسی مشکل تورم، مسکن و اشتغال را برطرف کند، گفت: مشکل در قوانین نیست بلکه در اجراست دولت رئیسی می گفت تورم را برطرف می کنیم مشکل اشتغال و مسکن را حل می کنیم گفتند که مرغ کیلویی ۲۵هزار تومان مگر می تواند باشد و گوشت بالای نیم میلیون تومان، پس چرا حل نکردید؟ همه چیز که دست خودتان است مجلس، قانون، دولت و قوه قضاییه پس چرا حل نمی کنید؟

وی ادامه داد: مشکلی در قانون نداریم اگر قوانین درست اجرا نشود و فردی که بتواند قوانین را درست اجرا کند سر کار نباشد هیچ کاری انجام نخواهد شد، کار را باید به کاردان سپرد که این کار را نکرده ایم، قانون را نوشته ایم اما فردی که سرکار است نمی تواند آن قانون را اجرا کند.

پزشکیان گفت: اگر می خواهیم به سیاست های ابلاغی رهبری جامه عمل بپوشانیم باید برای اجرا، آدمش را پیدا کنیم نه اینکه فرد را انتخاب کنیم و برنامه را طبق توانایی های وی بنویسیم.

وی به موضوع فساد و رانت و زمین خواری و قاچاق و رشوه و پیگیری آن در مجلس اشاره و اظهار کرد: وقتی بررسی کردیم دیدیم قانون در مورد همه این تخلفات صریح است اما به درستی اجرا نمی شود تمام حرف ما با ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این بود که چرا قانون را اجرا نمی کنند؟ اگر این قوانین را اجرا کنیم مشکل رانت، قاچاق و زمین خواری و غیره رفع می شود.

دانشگاه های ما به زور نسل دوم هستند

نامزد انتخابات از حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو به اهمیت و نقش ارتباط دانشگاه و صنعت و توسعه آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم توسعه پیدا کنیم باید دانشگاه ها را عملی تر کنیم.

پزشکیان افزود: دانشگاه های ما بیشتر در زمینه علم و تحقیق فعالند که البته قابل بحث است و این ویژگی نسل دوم دانشگاه هاست که نباید اینگونه باشد بلکه باید عمل را نیز به این 2 ویژگی اضافه کنند و دانشجویان علم و تحقیق خود را عملی کنند.

وی گفت: در نسل چهارم دانشگاه ها برای جامعه برنامه ریزی می کنند و رشته های مرتبط ادغام شده و در دانشگاه نسل پنجم، آنها برای آینده برنامه می ریزی می کنند.

پزشکیان افزود: اینکه در ذوب آهن و سیمان اول باشیم فاجعه است باید به دانشگاه ها توجه کنیم و از افراد با دانشی که داریم بجای مونتاژ در تولید و نوآوری استفاده کنیم.

مسعود پزشکیان کیست؟

مسعود پزشکیان نامزد انتخاباتی از حوزه انتخابی تبریز، اسکو و آذرشهر با کد انتخاباتی ۲۹۴، در سال ۱۳۳۳ در مهاباد به دنیا آمد و تا سیکل در آنجا درس خواند.

بعد به هنرستان کشاورزی در ارومیه رفت و سه سال در آنجا بود سپس به خدمت سربازی رفت و در زابل جزو سپاه ترویج بود.

وی پس از سربازی دیپلم طبیعی گرفت و سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تبریز قبول شد که به انقلاب و انقلاب فرهنگی خورد و ۱۰ سال طول کشید تا مدرک پزشک عمومی را از دانشگاه بگیرد.

از سوابق مهم اجرایی پزشکیان می توان به وزیر بهداشت در بین سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ و نمایندگی چهار دوره مجلس از دور هشتم تا یازدهم مردم تبریز اشاره کرد.

طبق فراخوانی که از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی منتشر کرده نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برایشان این امکان فراهم شده که با حضور در دفتر این خبرگزاری در تبریز، برنامه های خود را ارایه کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند جاری برگزار می شود.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج عضو در مجلس خبرگان رهبری دارد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.