سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در جمع خبرنگاران:

آذربایجان شرقی ۲۹۰ جانباز سرافراز ۷۰ درصد دارد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از برگزاری ۳۰ برنامه محوری در سطح استان به مناسبت ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا خبر داد و گفت: خاطره نگاری تصویری برای دو هزار و ۷۰۰ ایثارگر استان طی دو سال گذشته با اعتبار ۳ میلیارد تومان انجام شده است.

“علی اکبر سلمانی” در نشست هم اندیشی خود با اصحاب رسانه های آذربایجان شرقی افزود: ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل تحت عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است و سالانه برنامه‌هایی به این مناسبت، با عنوان هفته شهید برگزار می‌گردد و امسال هم با شعار «همپای جانبازان، به پای عهد و پیمان، تا پای جان هستیم در راه شهیدان» مزین شده است.
وی با اشاره به پویش سراسری «سلام شهید» و اهمیت تجلیل و تکریم شهدای معظم ادامه داد: بر اساس این برنامه همۀ مسئولان در سطوح مختلف مدیریتی با حضور در منازل شهدای والامقام ضمن ادای احترام، یاد و خاطرۀ آن بزرگواران که در عرصه های انقلاب، دفاع مقدس، امنیت، سلامت و غیره جانفشانی کرده اند را گرامی می دارند.
سلمانی افزود: ضرورت دارد مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و اداری در برنامه های مربوط به روز شهدا افزایش یابد چراکه مقوله ایثار و شهادت به همه مردم، همه دستگاه های اجرایی و همه مسئولان ارتباط دارد و همه، در برابر حفظ یاد و نام شهدا مسئول هستیم.
وی از برپایی ۵۴ میز خدمتِ معاضدت قضایی در سطح استان به مناسبت هفته شهدا خبر داد و اضافه کرد: در این میزها، مشاوره و خدمات حقوقی رایگان به عموم مردم ارائه خواهد شد کمااینکه تجلیل از والدین تک فرزند شهید، کاشت نهال به نام شهدا، تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه های مختلف در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مراسم گلباران گلزار شهدا توسط مردم و مسئولان از دیگر برنامه‌ های این هفته در آذربایجان شرقی است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تاکید کرد: اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، اجرای پویش قرآنی با هدف تلاوت قرآن به یاد شهدا، دیدار جداگانه با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، برگزاری همایش ۱۰۰ نفره نخبگان ایثارگر استان و اجرای طرح پایش سلامتِ جامعه ایثارگری عناوینِ دیگر برنامه‌های مهم هفته شهید در آذربایجان شرقی است.
سلمانی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی گلزارهای شهدای سطح استان گفت: در آذربایجان شرقی یکهزار و ۱۶۶ گلزار مطهر شهدا وجود دارد که ۱۳۷ گلزار از این تعداد در مناطق شهری واقع شده و مابقی در مناطق روستایی قرار دارند و به غیر از ۲۳ گلزار، سایر گلزارها ساماندهی شده اند.
وی پیرامون واردات خودرو جانبازان و شائبه های احتمالی آن هم عنوان کرد: با توجه به مقررات ابلاغی، جانبازان معزز جسمی حرکتی می‌توانند بر اساس سطح‌ بندی که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.
سلمانی اظهار کرد: با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و آیین نامه اجرایی آن، جانبازانِ ۷۰ درصد ویژه و بالاتر تا سقف ۳۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد غیر ویژه تا سقف ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف 25هزار یورو می‌توانند خودروی وارداتی انتخاب کنند.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در خصوص فعالیت های فرهنگی بنیاد استان هم گفت: رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، فعالیت های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است لذا برگزاری ۷۴ نمایشگاه وصایای شهدا با ۱۲۰ اثر، اجرای ۲۵ نقاشی دیواری در ۲۰۵ مترمربع و انعقاد قرارداد پروژه های تولید فیلم های مرتبط با حوزۀ فرهنگ ایثار و شهادت گوشه ای از فعالیت های این حوزه است.
سلمانی در خصوص تامین مسکن ایثارگران آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: فعالیت های دامنه داری در این زمینه شروع شده و رایزنی های انجام شده با دستگاه های مسئول، به مرحله عقد تفاهم نامه نیز رسیده است که به محض اتمام تشریفات اداری و آغاز واگذاری ها، مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.
وی یادآور شد: به منظور تشویق کارفرمایان واحدهای تولیدی به جذب ایثارگران و ایجاد اشتغال، حق بیمه سهم کارفرما برای جانبازان و آزادگان و فرزندان شاهد حداقل به مدت ۵ سال توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می شود و مالیات کارفرمایان این گونه کارگاه ها نیز به مدت ۵ سال کاهش می یابد ضمن اینکه پرداخت یارانه حقوق و دستمزد و اِعطای وام از دیگر موارد این بسته تشویقی است.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی درباره آمار والدینِ در قید حیاتِ شهدا و جانبازان ۷۰ درصد این استان هم گفت: تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲، تعداد دو هزار و ۹۸۹ مادر شهید در قید حیات هستند که یکهزار و ۲۳۳ نفر از آنان ساکن تبریزند، شمار پدران شهدایِ در قید حیات استان نیز ۹۷۴ نفر است که ۴۲۱ نفر از آنان در مرکز استان سکونت دارند و تعداد جانبازان ۷۰ درصد استان هم ۲۹۰ نفر است که پرونده محل شهرستانِ ۱۹۲ نفر از آنان، شهر تبریز است.

◾️بیمه دی روزانه ۳ هزار پرونده بیماری را در آذربایجان شرقی مورد بررسی قرار می دهد

در این نشست مدیر بیمه دی در آذربایجان شرقی هم ضمن بیان گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریتش، پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد و گفت: این بیمه با ششمین سال فعالیت خود در خدمت به ایثارگران، حدود ۵۸ هزار و ۸۱۴ نفر از جامعه هدف را بیمه کرده است.
“محمدرضا محمدیان” با اشاره به اینکه بیمه دی روزانه ۳ هزار پرونده بیماری را مورد بررسی قرار می دهد افزود: تمام بیمارستان های طرف قرارداد به صورت آنلاین برای ۴۲۵ مرجع طرف قرارداد خدمات ارائه می دهد که تمام پرداخت ها به شرط تکمیل بودن اسناد و مدارک زیر یک ماه است.
وی اضافه کرد: پایلوت طرح دارویار برای جانبازان عزیز کلید خورده و در اپلیکیشن دِی دار درخواست آنها ثبت شده و داروها در منازل جانبازان تحویل داده می شود تا تمام جامعه هدف از خدمات آن بهره مند شوند و یک نوع شفاف سازی در صنعت بیمه کشور محسوب می گردد.
محمدیان تاکید کرد: یک تفاهم نامه در قالب مهر ایثار نیز برای خودروهای خانواده ایثارگران به امضا رسیده تا به صورت اقساط ۱۲ ماهه نسبت به بیمه شخص ثالث این عزیزان اقدام شود.
وی با اشاره به ورود بیمه دی به ۲۰ سالگی در آذربایجان شرقی و ارائه خدمات به خانواده بزرگ ایثارگران استان خاطرنشان کرد: شرکت بیمه دی در سطح آذربایجان شرقی پس از بیمه ایران، در جایگاه سوم صنعت بیمه قرار دارد و تمام داروهای داخلی، تحت پوشش بیمه دی قرار دارد که اگر معادل ایرانی داروهای خارجی موجود باشد شامل بیمه نمی گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.