مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان تبریز در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

تسهیلات ایجاد ۲۸۵ شغل خانگی برای خانواده زندانیان آذربایجانی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان تبریز گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان در مناسبت‌های مختلف کمک‌های مردمی و خیرین آذربایجانی جمع آوری شده است که از اعتماد افکار عمومی به این انجمن حکایت دارد.

“محمدعلی نصرتی” در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان شرقی افزود: این انجمن از جمله تشکل‌های مردم‌ نهاد قدیمی تبریز است که بیش از یک قرن سابقه فعالیت داشته و عمده‌ فعالیت آن در راستای حمایت از خانواده‌ های زندانیان است.
وی اضافه کرد: ارائه بسته‌های حمایتی و معیشتی در مناسبت‌های مختلف، تعمیر و مرمت منزل و پرداخت کمک هزینه دارو و درمان، اجاره بها، تحصیل فرزندان و تهیه پوشاک و نوشت افزار و ایجاد اشتغال از جمله خدمات ارائه شده این انجمن برای خانواده‌های زندانیان است.
نصرتی با اشاره به اینکه دو وظیفه آموزشی، درمانی و توانبخشی در راستای ارتباط با خانواده های زندانیان صورت می گیرد تاکید کرد: در طول سال جاری ۵ هزار و ۳۶۲ فقره مشاوره آموزشی به خانواده‌ این افراد داده شده تا در میزان آستانه‌ تحمل و تصمیم‌ گیری خانواده ها تاثیر مثبتی داشته باشیم.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان تبریز با ذکر این نکته که حدود ۶۸۷ دانش آموز تحت پوشش این انجمن قرار دارد اظهار کرد: ارائه کمک‌های درمانی برای خانواده‌های زندانیان، اعطای تسهیلات برای ایجاد ۲۸۵ شغل خانگی که عمدتاً به اعطای تسهیلات به زنان خانوار صورت می گیرد از جمله دیگر اقدامات این انجمن است.
وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان در مناسبت‌های مختلف اعیاد کمک‌های مردمی و خیرین جمع آوری شده است خاطرنشان کرد: ۲۹۳ نفر از فرزندان بی‌ بضاعت زندانیان تحت پوشش طرح محسنین قرار داده شده و ۱۵۷ میلیون تومان ودیعه مسکن نیز برای این خانواده‌ها پرداخت گردیده است.

نصرتی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان تبریز ۳۸ زندانی عمدی را که برای اولین بار در زندان بودند آزاد کرده است یادآور شد: هر انسان ممکن الخطاست و ما نباید صرفاً تمرکزمان را بر روی آزادی زندانیان غیرعمد بگذاریم بلکه باید به زندانی‌هایی هم که از اشتباه خود پشیمان هستند فرصتی دوباره اعطا نماییم.
وی در پایان اظهارات خود تاکید کرد: تلاش برای خودکفایی اقتصادی انجمن حمایت زندانیان تبریز یکی از رویکردهای مهم این مجموعه است که بر همین اساس، مجوزهای لازم جهت احداث جایگاه سوخت CNG و بنزین در محل کنارگذر تبریز اخذ شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.