مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

آذربایجان شرقی در میانگین سرانه دانش آموزی از سایر استانها سبقت گرفت

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی معتقد است ۲۰ درصد مدارس استان از استحکام کافی برخوردار نیستند و ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است تا آنها هم مورد نوسازی قرار گیرند.
“فرهاد فرهودی” در نشست خبری آخر سال خود با خبرنگاران رسانه های استان – که در آن دو تن از خیرین مجمع مدرسه ساز نیز حضور داشتند – ضمن اشاره به افزایش میانگین سرانه دانش آموزی آذربایجان شرقی گفت: سرانه دانش آموزی استان از میانگین کشوری پیشی گرفت به طوری که در ابتدای سال ۱۴۰۲ سرانه دانش آموزی در سطح استان ۵.۲۸ مترمربع برای هر دانش آموزش بود در حالی که میانگین کشوری آن ۵.۲۲ متر مربع است و برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش آذربایجان، میانگین سرانه آموزشی استان از متوسط کشوری سبقت گرفته است.
وی ادامه داد: بر این اساس توانستیم تا متوسط سرانه آموزشی استان را از ۵.۱۷ به ۵.۶۱ مترمربع ارتقا دهیم که از میانگین ۵.۲۸ مترمربعی کشوری افزایش یافته و در واقع، افتخار بزرگی برای جامعه فرهنگی منطقه آذربایجان محسوب می شود.

فرهودی با اشاره به اینکه ۵۱۲ پروژه نیمه تمام در سطح آذربایجان شرقی وجود داشت ادامه داد: با برنامه ریزی های لازم و عدم شروع پروژه های جدید، ۲۷۲ پروژه آماده و ۹۷۰ کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل داده شده است. وی یادآور شد: تنها در سال جاری ۱۱۷ باب مدرسه در قالب ۴۰۰ کلاس درس با ۶۰۰ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش داده شد که ۳۰ درصد هزینه را خیرین و ۷۰ درصد مابقی را نیز دولت تامین کرده است.
فرهودی اظهار کرد: علیرغم تمام چالش‌های اعتباری موجود، رکورد دیگری که در سال ۱۴۰۲ از سوی اداره کل نوسازی استان جابجا شد تحویل یک مدرسه به آموزش و پرورش در هر سه روز بود که نتیجه همکاری و همدلی همه دست اندرکان و خیرین بود و تلاش خواهد شد تا ۲۴۰ پروژه باقیمانده را هر چه سریع تر تحویل نماییم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه در سال جاری ۹۰ میلیارد تومان انواع تجهیزات به مدارس مناطق استان تامین و ارسال کردیم گفت: در مرداد ماه ۱۴۰۲ بزرگ‌ترین تجهیزات آموزشی فضاهای آموزشی آذربایجان شرقی در قالب بزرگترین کاروان تاریخ ایران به اقصی نقاط استان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در قالب ۱۵۶ کامیون ارسال گردید.
وی با اشاره به اینکه در ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ نیز کاروان تجهیزات آموزشی و هنرستانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به اقصی نقاط استان ارسال شد تاکید کرد: معتقدیم تجهیز هنرستان ها، ارتباط مستقیمی با کاهش نرخ بیکاری در سطح استان دارد و برای سال های بعدی، رقم بیشتری برای تجهیز هنرستان ها در نظر خواهیم گرفت.
فرهودی با ذکر این نکته که از ساماندهی ۳۱۹ مدرسه کانکسی اوایل سال ۱۴۰۱ هم اکنون تنها ۴ مدرسه باقی مانده است عنوان کرد: توانسته‌ایم طی سال جاری ۱۰۵۸ میلیارد تومان تعهد خیرین را جذب کرده و برای کاهش نارضایتی خیرین تصمیم بر آن است تا در هیچ پروژه‌ مشارکتی ساخت مدرسه شرکت نکنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال خبرنگار “عصرآزادی” درباره نحوه نظارت این اداره کل درباره کیفیت تجهیزات هنرستان های فنی استان و استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی هم توضیح داد: در برنامه هفتم توسعه، اعتبارات خرید تجهیزات هنرستانی سال به سال دو برابر می شود تا توانمندی هنرستان ها در تربیت هنرجوی فنی توانمند گردد اما اتاق بازرگانی تبریز نیز باید در قالب مسئولیت های اجتماعی، به وظایف خود عمل کند تا گوی سبقت همچنان از آنِ آذربایجان باشد کمااینکه ۶ دستگاه CNC برای هنرستان های وحدت، مفتح، بناب و غیره درنظر گرفته شده است و این روند تداوم خواهد داشت.
شایان ذکر است در اثنای برگزاری نشست خبری فرهاد فرهودی با اصحاب رسانه های آذربایجان شرقی، مدرسه ۶ کلاسه شهید سلیمانی روستای ینگی کند منطقه خسروشاه با حضور خبرنگاران، خیرین، دانش آموزان و اهالی به دست آنها افتتاح گردید.
به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، این مدرسه با ۶ کلاسه در ۷۰۰ مترمربع، با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در قالب اعتبارات دولتی جهت بهره مندی دانش آموزان منطقه خسروشاه از شرایط تحصیل مناسب نوسازی و به بهره برداری رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.