۱۴۰۲ سالی پربار برای دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی

دوچرخه‌سواری استان آذربایجان شرقی همانند سال‌های گذشته، سالی بسیار جذاب و شلوغی را پشت سر گذاشت.
عصرآزادی آنلاین: که گذشت، سالی پر از برگزاری رویدادهای بین‌المللی و ملی دوچرخه‌سواری به میزبانی استان آذربایجان‌شرقی بود.
اولین دوره رقابت یک روزه بین‌المللی ژئوپارک ارس در رشته کوهستان به میزبانی منطقه آزاد برگزار شد. البته دومین دوره این رویداد بین‌المللی نیز در تقویم اتحادیه جهانی به ثبت رسید.
تور جوانان مرند-ارس به سومین دورش در سال ۱۴۰۲ رسید. سومین دوره به صورت بین‌المللی برگزار شد و تیم‌های قدرتمندی از سراسر قاره آسیا حضور داشتند و جوانان ایرانی همچون ائلمان عابدی، پوریا یعقوبی، امیرحسین وطن‌پرست نیز در این رویداد خوش درخشیدند.
اواخر مرداد ماه سال ۱۴۰۲، انتخابات هیات دوچرخه‌سواری استان برگزار شد. باتوجه به ریاست «رسول اسدی» در فدراسیون، انتخابات استان برگزار شد و ناصر هوشیار مرد فعال و کاربلد دوچرخه‌سواری ایران با رای قاطع، به عنوان رئیس هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی انتخاب شد.
رقابت یک روزه کندوان پیش از آغاز سی‌وششمین دوره تور بین‌المللی ایران-آذربایجان برگزار شد و تمامی رکاب‌زنان حاضر در تور، در این رقابت یک روزه حضور داشتند.
«اما تور ایران-آذربایجان، گل سرسبد ورزش کشورمان در عرصه بین‌الملل.»
سی‌وششمین دوره این تور بین‌المللی امسال بسیار باشکوه و با حضور تیم‌های قدرتمند آسیایی و اروپایی در سطح ۲.۱ برگزار شد که در نهایت سعید صفرزاده دوچرخه‌سوار تبریزی موفق شد به پیراهن طلایی تور دست پیدا کند.
علی لبیب پسر جوان تبریز هم در بازی‌های آسیایی خوش درخشید و در اوج بدشانسی، به رتبه چهارمی مسابقه پیست رسید.
دانشگاه آزاد تبریز و رکاب‌زنان آذربایجان گل کاشتند و موفق شدند به قهرمانی در لیگ برتر رسیدند.
پسران و دختران نوجوان هم در مسابقات استعدادهای برتر خوش درخشیدند و مدال‌های متعدد رنگارنگ کسب کردند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.