پیش‌بینی رگبار باران و بارش برف در آذربایجان‌شرقی

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به تداوم فعالیت متناوب سامانه بارشی، رگبار باران در نواحی گرمسیر و بارش برف در نواحی سردسیر و ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، «محمد امیدفر» افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، فعالیت متناوب سامانه بارشی تا عصر چهارشنبه در استان ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه شدت بارش ها در روزهای دوشنبه و چهارشنبه بیشتر می شود، اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید و غرش آذرخش می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب ها، برخورد آذرخش، بارش تگرگ، سقوط بهمن و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به وزش باد گاهی به نسبت شدید طی این مدت، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، سقف گلخانه ها و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و ربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.