استاندار آذربایجان شرقی:

پیش‌بینی‌های هواشناسی باید اعتمادآفرین باشد

استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به حساسیت و اهمیت پیش‌بینی‌های هواشناسی، اعلام کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی باید کارشناسی‌ شده و اعتمادآفرین باشد.

عصر آزادی آنلاین، مالک رحمتی روز شنبه در بازدید از اداره‌کل هواشناسی آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی هواشناسی، اظهار کرد: در حال حاضر جامعه مخاطب هواشناسی خیلی گسترده شده و مردم برای انجام مسافرت و تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت‌های خود به دنبال اطلاع از وضعیت هواشناسی هستند.

وی با بیان اینکه سرعت عمل بالا و به‌ هنگام بودن پیش‌بینی‌ها می‌تواند جلوی بسیاری از خسارت‌های فردی و اجتماعی را در کشور بگیرد، افزود: این پیش بینی‌ها در زندگی جاری مردم حتی نحوه لباس پوشیدن، رفتن به سفر، گشت‌وگذار، نظافت و خانه تکانی آنان اثر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر زمانی گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی به درد فرودگاه‌ها، ادارات و بخش کشاورزی می‌خورد، اکنون وارد زندگی توده مردم شده و می‌تواند از بروز بسیاری از خسارت‌ها به مردم پیشگیری کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر چه پیش‌بینی‌های هواشناسی دقیق‌تر باشد، میزان خسارت‌ها کاهش می‌یابد و عموم مردم بیشتر بهره‌مند می شوند، ادامه داد: گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی همچنین در بعضی از سیاست‌های مدیریت کشور نیز اثرگذار شده است.

وی یادآوری کرد: این گزارش‌ها علاوه بر تاثیر در زندگی معمولی و تصمیم‌سازی برای تصمیم‌گیری مردم، در مدیریت و تصمیم‌گیری های مسئولان نیز موثر است و مسئولان با اطلاع از پیش‌بینی پدیده‌های طبیعی مانند سیل، طوفان، گرد و غبار می‌توانند از میزان خسارت‌ها بکاهند.

وی استفاده از اطلاعات هواشناسی را به ۲ دوره قبل از تولید گوشی تلفن‌های هوشمند و بعد از آن تقسیم کرد و گفت: در گذشته مردم برای اطلاع از وضعیت هواشناسی به بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون مراجعه می‌کردند، اما اکنون در هر لحظه می‌توانند از گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی اطلاع کسب و براساس آن تصمیم‌گیری کنند.

رحمتی با اشاره به اهمیت و حساسیت کار اداره‌کل هواشناسی بیان کرد: فعالیت در این سازمان، کاری خیر و حسنه است و آثار مثبتی را به صورت سلسله‌وار در جامعه می‌گذارد و از عوامل رشد و افزایش بهره‌وری در زندگی کنونی مردم به شمار می‌رود.

عبدلی، مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی هم در این بازدید اظهار کرد: ۱۲۲ ایستگاه هواشناسی با وظایف مختلف در استان داریم که از جمله آن‌ها ۲ ایستگاه فرودگاهی در تبریز و مراغه، پنج ایستگاه سینوپتیک اصلی و سه ایستگاه جاده‌ای است.

استاندار آذربایجان شرقی از بخش‌های مختلف اداره‌کل هواشناسی آذربایجان شرقی بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این اداره‌کل قرار گرفت.

وی در این بازدید دستور لازم برای تخصیص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تامین ایستگاه هواشناسی پرتابل را به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان صادر کرد.

وی همچنین به رییس سازمان جهاد کشاورزی استان دستور داد که اقدام لازم برای احداث ایستگاه هواشناسی خودکار در بخش مهربان شهرستان سراب صورت گیرد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.