حمایت مردم آذربایجان شرقی از مردم مظلوم فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس از نگاه "عصرآزادی"

از تبریز تا غزه مرگ بر اسرائیل

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده
مردم آذربایجان شرقی با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس شعار مرگ بر اسرائیل را فریاد زدند و جنایات این رژیم غاصب در غزه را محکوم کردند و مردم تبریز با پهن کردن پرچم بزرگ ۱۰ متری، حمایت قاطع خود را از شهر خواهرخوانده نشان دادند.
مردم شهر‌ها و روستا‌های استان آذربایجان شرقی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی و غیره حمایت خود را از ستمدیدگان فلسطین و خشم و انزجار خود را از رژیم جعلی اسرائیل و همپیمانانش به نمایش گذاشتند.
مردم روزه دار این خطه همگام با سایر مناطق کشور عزت، اقتدار، شکوه و همبستگی خود را با این حضور آگاهانه به نمایش گذاشته و نشان دادند که آرمان‌های والای مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با سلطه و استکبار هیچگاه از اذهان این ملت بزرگ پاک نخواهد شد…
بُرش اول
به مناسبت روز جهانی قدس، اقشار مختلف آذربایجان شرقی ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین از ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان خواستند یکبار دیگر با توجه به مظلومیت مردم فلسطین، حامی کودکان و زنان آسیب دیده در حملات اسرائیل باشند.
روز جهانی قدس در حقیقت، یادآور مظلومیت مردم فلسطین، روز نشان دادن ماهیت اصلی جنایتکار رژیم اسرائیل به جهانیان و به نوعی ضرورت وحدت مسلمانان، مقاومت، ایستادگی و دفاع از مظلومان است.
این در حالی است که امام راحل در سال ۱۳۵۸ و در آخرین جمعه ماه رمضان در پیامی ضمن گوشزد نمودن خطر اسرائیل غاصب به جهانیان و با نامگذاری روز قدس از همه مسلمانان ایران و جهان خواست در این روز، همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند که خوشبختانه هر ساله شاهد حضور و استقبال‌ فراوان‌ و گسترده ملت ایران و‌ مسلمانان‌ در این مراسم هستیم‌.
امسال‌ نیز جهانیان و به ویژه مسلمانان در شرایطی‌ به‌ استقبال‌ روز جهانی‌ قدس‌ رفتند که جنایات گسترده و‌ کشتار هولناک اسرائیل بعد از عملیات طوفان الاقصی علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه و فلسطین همچنان ادامه داشته و جنایات جنگی و نسل‌کشی این روزهای اسرائیل علیه مردم غزه باعث شده هر روز در بسیاری از کشورهای مختلف جهان، شاهد صحنه‌‌های اعلام‌ حمایت‌ از مردم‌ فلسطین‌ و غزه و ابراز انزجار از اشغالگران‌ باشیم.

بُرش دوم

نماینده مردم آذربابجان شرقی در مجلس خبرگان در جمع مردم تبریز با اشاره به اینکه باید مقابل رژیم‌ صهیونیستی مقاومت کرد گفت: در قرآن کریم داریم که خداوند ذلالت را بر قوم یهود نصیب کرده است، هر کجا بروند این‌ها ذلیل هستند، مگر این که به طرف خدا برگشته و با مردم تعامل کنند.
آیت الله علی ملکوتی افزود: در ادامه این آیات داریم آنان مشمول غضب دائمی خداوند قرار گرفته‌اند، خداوند به خاطر این دلیل ذلیل و خوار کرد که پیامبران خدا را ذلیل و خوار می‌کنند لذا منطقه غرب آسیا در طول تاریخ همواره منطقه‌ای حساس بوده؛ طول تاریخ بسیاری از انبیای الهی بوده‌اند تا به رشد بشریت واقع شوند.
وی، کانال‌ها و آب‎‌راه‌هایی مانند هرمز را از مناطق مهم و سوق الجیشی منطقه دانست که می‌تواند معادلات اقتصادی را تعیین کند و اضافه کرد: دنیا به نفت و گاز منطقه غرب آسیا احتیاج دارد و به همین دلیل از نظر اقتصادی بعد از جنگ اول و دوم جهانی اهمیت مضاعفی پیدا کرد لذا منطقه خاورمیانه به شرق و غرب اشراف دارد تا دلالتی برعظمت این منطقه باشد.
ملکوتی با اشاره به اینکه در طول تاریخ تمام لشکرکشی‌ها در منطقه غرب آسیا اتفاق افتاده است تاکید کرد: چنگیزخان، ناپلئون بناپارت، تیمورلنگ و غیره همگی بر این منطقه حکومت کرده‌اند لذا مستکبرین، سران ممالک غرب آسیا را سعی کرده‌اند از گماشته‌های به حکومت برسانند و ابرقدرت‌ها نیز که خود را کدخدای جهان می‌دانند این حاکمان بدون اجازه آنان آب هم نخوردند.
وی یادآور شد: شاه پهلوی در خاطرات خود نوشته است که همیشه بر خلاف پروتکل‌های متعارف با سران غربی رفتار کرده و خود را در قامت شاه کشور مقابل آنان نمی دید و اولین هدف آنان سال‌ها پیش این بود که کشوری ایجاد کنیم که خاکمان پیش‌تر آنجا بوده است.
ملکوتی خاطرنشان کرد: مرکز علم و رشد ترقی دنیا در غرب آسیا مستقر بوده‌ و اینک استکبار جهانی با تشکیل اسرائیل، این غده سرطانی، می‌خواهد غرب آسیا را زیر سلطه خود قرار دهد.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان تاکید کرد: بعضاً شنیده می‌شود که چرا باید در راستای آزادی فلسطین، ما تلاش کرده و هزینه بدهیم؟ باید برای این عده یادآوری کرد که انسان‌های آزاده حتی اگر دین نداشته باشند با چهارچوب عقل نیز حکم می‌کنند در مقابل ظالم بایستید و کنار مظلوم باشند لذا برخی از انسان‌های ناآگاه یا مزدوران شایعه‌ پراکن، اینگونه گزاره‌ها را مطرح می‌کنند تا اذهان ملت مسلمان را نسبت به آرمان قدس شریف مخدوش کنند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.