فرماندار تبریز در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

حواشی جلسات اخیر شورای شهر برازنده تبریز نیست

عصرآزادی/ سرویس سیاسی: فرماندار تبریز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان شرقی گفت: به استناد قانون، فرمانداری ها دو وظیفه تعریف شده جهت برگزاری انتخابات سالم و تامین امنیت جامعه را بر عهده دارند که ۸۰ درصد از فعالیت ها را در خارج از حیطه قانونی نیز انجام می دهند.
“یونس فاتح” در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه های آذربایجان شرقی افزود: از زمانی که مسئولیت فرمانداری تبریز را به عهده گرفته ام توانستیم جلوی تجمعات صنفی را گرفته و در چند ماه اخیر هیچ تجمع ساختارشکنانه ای در شهر تبریز نداشتیم در صورتی که در سنوات قبل، این مشکلات عمدتاً تبعاتی را در پی داشت.
وی، کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان تبریز را یکی از مشکلات جاری عنوان کرد و گفت: تبریز یکی از فقیرترین شهرهای آذربایجان شرقی به لحاظ بهره مندی از فضاهای آموزشی می باشد.
​فاتح با اشاره به برخی کمبودها در بخش انرژی در این شهرستان اضافه کرد: متاسفانه ناترازی در بخش‌های انرژی و آب این شهر از سال ۹۶ آغاز شده و موضوع امسال و پارسال نیست و اینکه یک شَبه بشود آن را سامان داد امکان پذیر نیست اما برای این امر مهم و حل مشکل آب شرب تبریز لازم است تکمیل حلقه آبی در دور تا دور این شهر ایجاد گردد.
نماینده عالی دولت در شهرستان تبریز خاطر نشان کرد: در دهه گذشته هیچگونه اقدامی برای تامین نیازهای این شهر انجام نشده و امکانات تبریز و آذربایجان متناسب با ظرفیت‌ های آن رشد نیافته به طوری که تبریز توسعه یافته اما فکری برای فضای سبز عام و تامین آب شرب آن در سال‌های گذشته نشده است!
​فاتح با اشاره به اینکه ترافیک تبریز هم‌ اکنون به یک معضل‌ بزرگ تبدیل شده است تاکید کرد: علیرغم چند برابر شدن خودروها و جمعیت ساکن، معابر آن فقط ۲ برابر شده است لذا ۱۴ طرح با ماهیت ترافیکی در تبریز در دست اجراست که شهرداری قول داده تا طرح‌های تاثیرگذار در رفع ترافیک این شهر را در اواخر بهار یا اوایل تابستان جاری به مرحله بهره‌ برداری برساند.
وی افزود: وجود مطب‌های پزشکی در مرکز شهر نیز که هیچ کدام دارای کاربری پزشکی نیستند یکی دیگر از عوامل ایجاد ترافیک در این شهر است که تاکنون اقدامی در حل این معضل عملیاتی نشده است.
فرماندار تبریز با یادآوری برگزاری انتخابات در اسفند ۱۴۰۲ گفت: با همکاری و تلاش جمعی مسولان ذیربط استان، این انتخابات در کمال آرامش و بدون هیچ مشکل امنیتی در تبریز برگزار شد که بازیگر اصلی آن خود مردم بودند و از این منظر، انتخابات در ایران یکی از مردمی‌ترین انتخابات به شمار می‌ رود.
فاتح با اشاره به حادثه واژگونی تانکر سوخت در سال گذشته و جان باختن سه نفر در آن در اتوبان کسایی تبریز اضافه کرد: جاده‌ها محل حمل اینگونه سوخت‌ها نبوده و پتروشیمی باید سوخت‌ها را از طریق لوله انتقال دهد و در همین راستا شورای تامین آذربایجان شرقی، شرکت پتروشیمی تبریز را مُلزم کرده تا سوخت و بنزین خود را از طریق لوله انتقال دهد.
وی با اشاره به اینکه ندانم‌کاری در موضوع مدیریت نباید به مردم آسیب جانی بزند و مردم نباید تاوان آن را بدهند خاطرنشان کرد: سعی بر آن است تا مشکلات سطح شهرستان در حوزه اجتماعی حل شده و تنش ها به حوزه انتظامی کشیده نشوند.
فاتح با اشاره به نشست‌های شورای آرد و نان در فرمانداری تبریز و برگزاری ۵۹ نشست و خروجی یکهزار و ۳۹۷ مصوبه در آن اظهار کرد: با اعمال برخی تصمیم ها سال گذشته در کنار کاهش تخلف‌های این حوزه شاهد کاهش زمان خرید نان از ۵۱ دقیقه به ۱۱ دقیقه در تبریز بودیم.
فرماندار تبریز یادآور شد: سال قبل برای رفع مشکل تامین نان این شهر در کوتاه مدت ۳۰۰ نانوایی را دو شیفته کردیم و علاوه بر مجموع نانوایی را نیز توسعه دادیم لذا ایجاد ۸ واحد مجتمع نان در سطح شهرستان در دست بررسی و اجراست.
فاتح در پایان اظهارات خود و در خصوص حواشی ایجاد شده اخیر شورای شهر تبریز نیز تاکید کرد: حاشیه جلسات علنی شورای شهر برازنده شهر تبریز نیست، در اولین فرصت در جلسه علنی شورا جهت ارائه پاره ای از توضیحات حضور خواهم یافت زیرا انتظارات اجتماعی از مقام شورا بیش از اینهاست و ضروروت دارد تا شان و حرمت شهر تبریز حفظ گردد،
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.