مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خبر داد؛

بهره مندی ۴۵۱ هزار نفر از خدمات نوروزی هلال احمر

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از بهره مندی ۴۵۱ هزار نفر از خدمات نوروزی این جمعیت در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.
حمید منجم پس از پایان طرح نوروزی در جمع خبرنگاران گفت: تعداد ۱۱۰ هزار نفر در قالب این طرح از اطلاع رسانی‌ های حوزه گردشگری و اخطارهای نقاط حادثه خیز بهره مند شده و برای ۴۰ هزار نفر نیز کنترل فشار خون توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است.
وی از توزیع تعداد ۲۲ هزار و ۷۳۱ بسته افطاری در این مدت خبر داد و افزود: نزدیک به ۲۸ هزار نفر نیز تحت آموزش چهره به چهره کمک‌های اولیه قرار گرفتند.
منجم در تشریح خدمات حوزه بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز تاکید کرد: مجموع خدمات این حوزه در چهار بخش دندانپزشکی، دارویی، رادیولوژی و تزریقات و خدمات توانبخشی و واکسیناسیون بوده که بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات دندانپزشکی، بیش از ۱۲ هزار نفر از خدمات تزریقاتی و ۹۵۹ نفر از واکسیناسیون بهره مند شده و ۴ هزار و ۸۷۸ نسخه دارویی نیز ارائه شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۳۳ پایگاه و ۱۳ پُست موقت امداد و نجات هلال احمر در آذربایجان شرقی اضافه کرد: مجموع حوادث اعزامی پایگاه‌های امداد و نجات، ۱۳۴ مورد بوده که تعداد ۴۶۳ نفر دچار حادثه شده، ۲۱۹ نفر مصدوم و ۸ نفر نیز در صحنه جان باختند.
منجم از اجرای عملیات رهاسازی برای ۱۶ نفر در عملیات‌ امداد و نجات خبر داد و افزود: تعداد ۱۵ نفر توسط نیروهای هلال احمر اسکان داده شدند کمااینکه بیش از ۲۸ هزار نفر از مروجین سلامت و ۶۶۰ نفر از مشاوره پزشکی بهره مند شده و ۹ هزار و ۳۰۰ نفر نیز تحت غربالگری سلامت قرار گرفتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در پایان اظهارات خود با اشاره به اجرای پویش هلال رحمت اظهار کرد: تعداد ۳۵ هزار و ۷۶۸ نفر از این پویش بهره مند شده و ۶۲ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی نیز در قالب آن جمع آوری گردیده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.