استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

شتاب بخشی به پروژه‌های آذربایجان شرقی با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سایه همکاری و تعامل با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به پروژه‌های آذربایجان شرقی شتاب خواهیم بخشید و انتظار استان این است که پروژه‌ها سرعت گیرد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، مالک رحمتی، چهارشنبه ۲۲فروردین ماه، در جلسه قرارگاه خاتم در بیت امام جمعه تبریز، افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای کشور، نماد اقتدار و افتخار است و در هر نقطه‌ای که این مجموعه حضور یافته، خط شکن بوده است.

وی گفت: موسسه عاشورا نیز جزو پیشرانان قرارگاه خاتم الانبیا بوده و با پروژه‌هایی که در آذربایجان شرقی و سایر استان‌ها انجام داده، موجب عزت و افتخار استان است.

رحمتی به برخی پروژه‌های مهم موسسه عاشورا در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: پروژه راه کلاله-جلفا و همچنین انتقال آب ارس به دشت‌های تبریز و شبستر حیاتی بوده و در اولویت کار مدیریت استان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه انتقال آب ارس اولویت اول استان است، ادامه داد: پروژه انتقال آب ارس ۱۳۵ کیلومتر است که ۲۵ کیلومتر آن از قبل کار شده و ۱۱۰ کیلومتر لوله گذاری نیاز دارد که این موضوع مطالبه مردمی است و از طریق دولت نیز در حال پیگیری هستیم.

وی اذعان کرد: با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم پروژه ۲۹ کیلومتری آزاد راه هشترود- مراغه به عنوان دیگر طرح در دست اجرای موسسه عاشورا در استان به زودی افتتاح شود.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی درباره پیشرفت خط دوم مترو تبریز نیز گفت: برای اینکه عملیات اجرایی مترو شتاب بگیرد، استفاده از اوراق قرضه به ارزش یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و همچنین بودجه حاصل از فاینانس چین را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.