رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان دستاورد نهایی تحقق شعار سال در آذربایجان شرقی را تشریح کرد؛

توسعه متوازن آذربایجان شرقی با تمرکز جدی بر کمی‌گرایی و عملکردگرایی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی گفت: دستاورد نهایی تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” در سطح این استان رشد اقتصادی با ارتقای سهم ارزش افزوده، بهره وری، مشارکت و رضایتمندی مردم همراه خواهد بود.
حیدر فتح‌ زاده در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۳ افزود: این استان دارای ۲۲ شهرستان، ۴۸ بخش، ۶۷ شهر، ۱۴۶ دهستان و تا پايان سال ۱۴۰۰ نیز داراي دو هزار و ۶۹۸ آبادی داراي سکنه و ۳۶۸ آبادی خالي از سکنه بوده است.
وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی با مساحتي بالغ بر ۴۵ هزار و ۴۹۱ کيلومترمربع، ۲،۷۶ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرين آمار اعلامی سال ۱۴۰۰، جمعيتي بالغ بر ۴،۰۶ ميليون نفر و سهمی معادل ۴،۸ درصد کل جمعيت کشور را در بر گرفته و تراکم جمعيتی استان نيز ۹۴ نفر در هر کيلومتر مربع بوده که از ميانگين کشوری بالاتر است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان یادآور شد: در پایان سال ۱۴۰۲ نقشه راه اجرایی این برنامه را نیز به صورت مصداقی ترسیم و سعی کردیم که از حالت نظری و کیفی خارج شده و عملکردهای اجرایی آن کمی و قابل اندازه‌ گیری شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: در واقع، ویژگی اساسی برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان تمرکز جدی بر کمی‌گرایی و عملکردگرایی است و هر سه ماه یکبار هم نتایج اجرای این برنامه ارائه خواهد شد.
وی ابراز داشت: نگاه متفاوت به دارایی‌ها، فکر و عمل بحث کلیدی برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان است تا بدینوسیله به ارزش افزوده مورد انتظار استان دست یابیم.
فتح زاده به تشریح نقشه راه تدوین برنامه رشد اقتصادی استان و مدل مفهومی آن بر اساس شعار سال پرداخت و افزود: دستاورد نهایی تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم در این استان رشد اقتصادی، ارتقای سهم ارزش افزوده، بهره وری، مشارکت و رضایتمندی مردم خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.