رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد؛

ضرورت بازاریابی و بازارشناسی محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز از اهتمام این کمیسیون در راستای تسهیل و تسریع فرآیند بازاریابی و بازارشناسی محصولات کشاورزی، در سال جاری خبر داد.
“بشیر جعفری” با اشاره به اهمیت تقویت بخش کشاورزی و ساماندهی محصولات کشاورزی گفت: در این راستا اقداماتی در دست انجام است که از آن جمله می‌ توان به تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در این حوزه و تأمین منابع مالی اشاره کرد.
وی به تشریح فعالیت‌های صورت‌ گرفته در کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز در سال ۱۴۰۲ پرداخت و افزود: بحران دریاچه اورمیه یکی از چالش‌ های اساسی حوزه کشاورزی بوده و تهدید بزرگی برای این بخش به‌ شمار می‌رود، همچنین افزایش دما، تغییر اقلیم و امثال آن، جنگل‌های ارسباران، مراتع سهند و سبلان را نابود کرده است که در کمیسیون مذکور در صدد تدوین مشاغل جایگزین برای اهالی منطقه، کسب‌ و کارهای کوچک کشاورزان آن منطقه بوده و تلاش داریم از ظرفیت‌ های تعریف شده در قانون، حمایت‌های مادی و معنوی از فعالان بخش کشاورزی بهره ببریم.
جعفری، برگزاری چندین جلسه در خصوص پیگیری اجرایی شدن مصوبات احیای دریاچه اورمیه، ارائه راهکارهای علمی و عملی برای احیای دریاچه و تأمین امنیت غذایی را از دیگر محورهای مهمی عنوان کرد که در سال ۱۴۰۳ در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز با تأکید بر اهمیت و جایگاه ویژه دانشگاه‌ها و اساتید در جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی، از همکاری مستمر این کمیسیون با اساتید مطرح دانشگاه‌های تبریز، سهند، مراغه و افراد باتجربه و نخبه در حوزه کشاورزی طی سال گذشته و سال‌های آتی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به ارائه پیشنهادات کاربردی در این کمیسیون و همراه‌سازی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، بسیاری از موارد، احصاء و جهت پیگیری و حصول نتیجه به مسئولان مربوطه و نمایندگان مردم در مجلس ارسال شده است.
وی با اشاره به تدوین نامه‌ای مفصل در رابطه با لزوم حمایت‌ های مادی و معنوی در خصوص احیای دریاچه اورمیه را یکی از اقدامات صورت‌ گرفته در کمیسیون عنوان و خاطرنشان کرد: این نامه به امضای ۴۳ نفر از نمایندگان شمالغرب کشور رسیده و همچنان در حال پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه نهایی هستیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز، برگزاری جلسات متعدد در خصوص ایجاد اشتغال برای بانوان روستایی و حمایت از کسب‌ و کارهای کوچک را یکی دیگر از فعالیت‌های این کمیسیون در سال ۱۴۰۲ دانست.
جعفری، بررسی دلایل وجود ضایعات در محصولات کشاورزی و زراعی و ارائه نظرات کارشناسی در این خصوص، ایجاد کمربند سبز در حاشیه احیای دریاچه اورمیه، بررسی و نقد گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص الگوی کشت استان به‌ منظور ارائه راهکارهای عملی، ارائه برنامه‌های راهبردی در راستای مدیریت مصرف منابع آبی و مدیریت یکپارچه آب استان، امکان‌ سنجی ایجاد زنجیره ارزش و همچنین نحوه بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و صادرات آن را از دیگر فعالیت‌های کمیسیون در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.