در انتخابات مجمع خیرین مدرسه ساز استان مطرح شد؛

فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه ساز در آذربایجان شرقی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در انتخابات مجمع خیرین مدرسه ساز استان از فعالیت ۳۰ مجمع خیرین در سطح این استان خبر داد و بر اهمیت اجرای هر چه بهتر اساس نامه جامعه خیرین مدرسه ساز تاکید کرد.
فرهاد فرهودی ادامه داد: در آذربایجان شرقی نیز به تبعیت از سازمان نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، آموزش و پرورش استان به عنوان بهره برداری و مبدا نیاز سنجی مدارس، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی به عنوان مسئول هماهنگی و نظارت و مجری و مجمع خیرین مدرسه ساز استان به عنوان همراه و همدل دولت ترغیب کننده خیرین به سمت مدرسه سازی هستند که این سه مجموعه، ۳ ضلع یک مثلث را تشکیل می دهند که ضعف در هر ضلع، خطری جدی برای ضلع های دیگر است.
فرهودی افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۰ شکل گرفته و از آن روز همراه و همدل اداره کل نوسازی مدارس استان در توسعه و احداث فضاهای آموزشی بوده اند لذا امیدواریم در سال جاری نیز همانند سال گذشته و با سیاست های درست، به صورت همراه و همدل بتوانیم تا اهداف آموزشی استان را بهتر از سال قبل پیش ببریم.
وی اضافه کرد: تا سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۴ مجمع خیرین در سطح استان وجود داشت که در سال ۱۴۰۲، این عدد به ۳۰ منطقه افزایش یافته است که باید ۱۰ منطقه باقی مانده استان نیز نسبت به تشکیل مجمع خیرین سریعا اقدام نمایند.
فرهودی با بیان اهمیت مجامع خیری در استان، بر اجرا و رعایت اساس نامه مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی تاکید کرد و اظهار داشت: اساس نامه مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی در تمام مجامع خیری باید رعایت شود.
این مقام مسئول در نظام تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی، مدرسه یاری را رکن اصلی توسعه و نگهداری مدارس دانست و تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ بر اساس آمار ارائه شده توسط مدیران آموزش و پرورش استان، ۳۳ میلیارد تومان در حوزه مدرسه یاری جذب شده است.
وی افزود: منطقه سراب در حوزه مدرسه یاری و جلب مشارکت های مردمی، حائز کسب رتبه اول در استان و مناطق شبستر و هریس به ترتیب موفق به کسب رتبه های دوم و سوم گردیده اند.
فرهودی اظهار کرد: با تلاش های واحد مشارکت های مردمی و مجمع خیرین مدرسه ساز استان، تعهد ۶۴۲ میلیاردی سال ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۲ با تعهدات ۱۰۰ درصدی خیرین به همراه برخی مسئولیت های اجتماعی شرکت ها، منجر به جذب ۱۰۵۸ میلیارد تومان شده است که خود عددی غیرقابل چشم پوشی است.

◾️ورود خیرین به امر مدرسه سازی یک تحول فرهنگی بود

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نقش بی بدیل خیرین مدرسه ساز در ارتقا نظام تعلیم و تربیت استان و کشور گفت: امروزه خیرین مدرسه ساز، نقش تاثیرگذاری را در تامین آینده دانش آموزان کشور دارند چرا که کار خیر و استفاده از ظرفیت های مردمی در فرهنگ بخشش و وقف، یک فرهنگ دیرینه در ایران و فرهنگی ملی و دینی است؛ در گذشته، کار خیر به کار های شخضی و معشیتی افراد محدود شده بود ولی با باز شدن پای خیرین در حوزه مدرسه سازی، یک تحول فرهنگی بود و تلاش مضاعفی برای پیشرفت فرهنگی قابل توجه برای ارتقا آینده خانواده ها و جامعه بوده و هست.
مسعود سعادتی افزود: برادران مردانی آذر نه در استان آذربایجان شرقی و چه در سطح ملی، عزیزانی بوده اند که فراتر از یک محدوده جغرافیایی به نام آذربایجان شرقی، عمل کرده اند.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر تصمیات خوبی در استان گرفته شده است اضافه کرد: با سیاست های صحیح سازمان نوسازی مدارس کشور به تبع آن ادارات کل نوسازی مدارس استان و آموزش و پرورش در سال های اخیر، قسمت عمده پروژه های نیمه تمام در استان به بهره برداری رسیده و لذا امروزه افتخار می کنیم که با همکاری شما عزیزان، ایمن ترین فضاها در کشور مدارس هستند.
این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت استان تاکید کرد: حدود ۳۰ درصد مدارس ما در آذربایجان شرقی نیازمند بازسازی است و از این باب جزو استان های لازم التوجه هستیم چرا که جمعیت دانش آموزی در استان قابل توجه است.
سعادتی خاطرنشان کرد: همکاری فی مابین خیرین و دولت یک سرمایه ملی است و این سرمایه ملی باید علمی تر و دقیق تر خرج شود، و لذا باید تلاش کنیم تا برای این سرمایه اولیت بندی خوبی را داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.