رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان برای رسیدن به اقتدار در بخش کشاورزی تاکید کرد؛

پیوست ترویجی شاه کلید فعالیت های بخش کشاورزی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان برای رسیدن به اقتدار در بخش کشاورزی کشور تاکید کرد.
اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی مردمی ترین بخش است تحقق این شعار با استفاده از ظرفیت مردمی در بخش کشاورزی و با توانایی، اراده، همت و زحمت کشاورزان امکان پذیر است که اگر بتوانیم با نفوذ دانش در بخش گندم و تلاش مضاعف، میزان تولیدی را دو برابر کنیم در آنصورت جهش اتفاق می افتد.
وی افزود: تمام شهرستان‌های آذربایجان شرقی برنامه جامع بخش کشاورزی برای سال جدید تدوین خواهند کرد تا بتوانند مسائل مربوط به شهرستان را با مشارکت فرمانداری ها حل و فصل کنند و مطالبات خود را مطرح کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه باید نفوذ دانش در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی را سرعت بخشیم اظهار کرد: در سال جدید طبق برنامه‌ریزی هایی که انجام شده، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در استان در اولویت قرار گرفته است، همچنین نباید از ظرفیت شرکت های فنی و مهندسی، دفاتر دولتی که همه اعضای آنها فارغ التحصیلان کشاورزی هستند غافل شد.
فتحی همچنین استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان برای حل مسائل کشاورزی استان را ضروری دانست و تاکید کرد: برای رسیدن به اقتدار در بخش کشاورزی و یافتن بهترین راه حل برای حل مسائل باید از ظرفیت جوانان، دانشمندان، اساتید، صاحب نظران، نخبگان و تحصیل‌کرده های بخش کشاورزی بیشتر بهره ببریم.
وی احیای دامداری های روستایی و توجه به زنجیره ارزش در حوزه دام را از دیگر اولویت های بخش کشاورزی استان در سال جدید برشمرد و تاکید کرد: باید صنایع کشاورزی مورد توجه قرار گیرند تا به سمت ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی برویم.
فتحی با اشاره به اینکه شاه کلید تمام فعالیت های بخش کشاورزی پیوست ترویجی است گفت: در سال جدید توجه بیشتر به مسائل ترویجی در استان نیز هدف گذاری شده است.
شایان ذکر است در پایان این جلسه با اهدای لوح و جوایزی از معاونان سازمان و تعدادی از مدیران سازمان و شهرستان در شناسایی، معرفی و انتخاب تولید کنندگان برتر آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ تجلیل به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.