تفاهم نامه مشترک آموزشی و پژوهشی دانشگاه تبریز با اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی به امضا رسید؛

ترسیم چشم انداز پژوهشی روشن برای دانشگاه تبریز

عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: دانشگاه تبریز و اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی در راستای بهره مندی از توان علمی و ظرفیت ها و منابع دو طرف، تفاهم نامه همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی امضا کردند.
این تفاهم نامه همکاری مشترک در اجرای بند ۲۵ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب ۱۳۹۶ طرفین با هدف بهره مندی از توانمندی های علمی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی به منظور توسعه دانش استاندارد و بهره گیری از رویکرد فناوری های نوین در عرصه استاندارد سازی در ۶ ماده به امضای صفر نصراله‌ زاده رییس دانشگاه تبریز و مصطفی صحرایی مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی رسید.
تسهیل، همکاری و تشریک مساعی در زمینه آموزشی و پژوهشی با استفاده از امکانات موجود طرفین، اخذ مجوز آموزشگاه همکار سازمان ملی استاندارد ایران، اخذ مجوز آزمایشگاه همکار ۱۷۰۲۵ در دامنه های مختلف و همکاری لازم با استاندارد، همکاری و مشارکت در تدوین و اخذ استانداردهای ملی و بین المللی و همکاری در نمونه برداری و آزمونهای مرتبط با محیط زیست در استان از موضوع های مهم این تفاهم نامه همکاری مشترک اعلام شده است.
مدیرکل اداره استاندارد آذربایجان شرقی گفت: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های بالای دانشگاه تبریز، اساتید این دانشگاه در تدوین استانداردهای بین المللی و ملی و حضور در جلسه های کمیته فنی با این اداره مشارکت و همکارهای لازم را داشته باشند.
مصطفی صحرایی از آمادگی دانشگاه تبریز برای اخذ گواهینامه ۱۷۰۲۵ برای آزمایشگاه‌های همکار این دانشگاه خبر داد و در مراسم امضای تفاهم نامه فی مابین اداره کل استاندارد استان و دانشگاه تبریز افزود: همکاری اداره کل استاندارد استان برای انجام آزمون‌های مختلف در آزمایشگاه‌های دانشگاه تبریز و کمک به اخذ این گواهی از مرکز ملی تعیین صلاحیت ایران از اهداف این اداره کل است.
وی اضافه کرد: یکی از بندهای تفاهم‌ نامه همکاری دانشگاه تبریز برای آموزش مدیران کنترل کیفی به مدت ۳۲ ساعت درطول سال است که با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه تبریز چشم انداز مثبتی در این زمینه خواهیم داشت.
صحرایی همچنین همکاری و مشارکت اساتید دانشگاه تبریز در تدوین استانداردهای بین المللی و ملی را خواستار شد و تاکید کرد: این فرصت بهترین زمان مشارکت اساتید در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی و شرکت در جلسات کمیته فنی با توجه به توان بالای علمی آنهاست.
صفر نصراله زاده – رییس دانشگاه تبریز – نیز، اختصاص اتاق استانداردسازی در این دانشگاه و استقرار کارشناس استاندارد به صورت هفتگی در این اتاق را برای پیشبرد اهداف بندهای تفاهم نامه ضروری عنوان کرد و خواستار همکاری‌های بیشتر در زمینه امور پژوهشی و راه‌اندازی سایر آزمایشگاه‌های همکار شد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.