معاون رئیس جمهور زیمبابوه در بازدید از گروه صنعتی ترلکتورسازی ایران - تبریز تاکید کرد؛

توسعه بخش کشاورزی زیمبابوه  توسط تراکتورسازان تبریز

کنستانتینیو چیونگا: تراکتورهای ایرانی از لحاظ کمی و کیفی در سطح جهان پیشرو هستند
عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: معاون رئیس جمهور زیمبابوه در حاشیه دیدار با مسئولان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران – تبریز گفت: قطعاً صنعت تراکتورسازی ایران در تبریز با توجه به موقعیت کیفی و کمی می تواند بخش کشاورزی زیمبابوه را متحول کند تا از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی و مدرن هدایت گردد.
“کنستانتینیو چیونگا” Constantino Chiwenga مشخصاً به تراکتورهای 47 و 75 اسب بخار گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز اشاره کرد و افزود: تراکتورهای ایرانی از لحاظ کمی و کیفی و بخصوص فراتر از تولیدات بسیاری از کشورها، پیشرو در این صنعت هستند.
وی همچنین صنعت داروسازی ایران را نیز منحصربفرد دانست و اضافه کرد: استفاده از تولیدات دارویی کشور ایران در زیمبابوه صورت گرفته که بسیاری راضی کننده بوده است.
چیونگا خواستار ایجاد یک شرکت مشترک برای افزایش و تسهیل مراودات دو کشور در زمینه های مورد اشاره شد و تاکید کرد: خوشبختانه روابط کنونی دو کشور ایران و زیمباوه بسیار ایده آل و مثمرثمر است و ضرورت دارد تا این روابط توسعه یابد.
این گزارش می افزاید کنستانتینیو چیونگا چند روز پیش نیز با رییس دولت سیزدهم و معاون اول وی دیدار کرده و مذاکرات گسترده ای را در توسعه بخش های مختلف دو کشور داشته است.
شایان ذکر است جمهوری زیمبابوه Republic of Zimbabwe کشوری محصور در خشکی واقع در جنوب آفریقاست که پایتخت آن هَراره بوده و جمعیتی در حدود ۱۵ میلیون نفر را در بر دارد که بین رودخانه‌های زامبزی و لیمپوپو جای گرفته و بخش کشاورزی حدود دو سوم نیروی کار آن را شامل می گردد اما تنباکو، نیشکر، پنبه، گندم و ذرت هم بخشی از صادرات این کشور هستند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.