استاندار آذربایجان شرقی:

مدارس کانکسی آذربایجان شرقی تا پایان دولت سیزدهم برچیده شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: به برکت وجود خیران و استعدادها و ظرفیت‌های خوب مجموعه آموزش و پرورش، باید در راستای استانداردسازی مدارس استان تلاش کنیم و تا پایان دولت سیزدهم شاهد برچیده شدن تمام مدرسه های کانکسی استان باشیم.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، مالک رحمتی در مراسم زنگ سپاس معلم که در مدرسه ماندگار فردوسی تبریز برگزار شد، با اشاره به نقش بی بدیل معلمان در تربیت نسل جدید، گفت: تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد و آنچه که در جامعه امروز موجب اقتدار و افتخار ما است، وجود معلمانی است که نظام مدیریتی کشور، محصول تربیت آن‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق در داخل و خارج کشور موجب افتخار شده است، افزود: اگر امروز در عرصه‌های متعددی چون پزشکی و اقتصاد دانش بنیان در دنیا حرفی برای گفتن داریم و در بسیاری از فعالیت‌های عمرانی و سازه‌های طراحی کشور، جوانان این مرزوبوم، دانش فنی و مهندسی خود به خارج کشور صادر می‌کنند، محصول همین معلمان است.

وی خطاب به دانش آموزان، با بیان اینکه شما آینده کشور را می‌سازید و به طور قطع آینده کشور به برکت شما بهتر از اکنون خواهد بود، گفت: فرصت علم آموزی و پرورش را مغتنم شمارید زیرا خیلی زود دیر می‌شود و فارغ التحصیل شده و وارد فضای کار می‌شوید.

استاندار آذربایجان شرقی از دانش آموزان خواست این دوران را دوران رشد و پرورش خود در نظر بگیرند و در کنار درس، نسبت به مقوله خودسازی و تفکر سازی نهایت استفاده را داشته باشند.

وی آثار و کتاب‌های شهید مطهری را راهگشا دانست و به دانش آموزان توصیه کرد: در کنار کتب درسی، مطالعه آثار این شهید را در اولویت خود قرار دهند زیرا به طور قطع در ساختن نظام فکری مفید خواهد بود.

رحمتی با اشاره به اینکه بسیاری از معلمان در نقاطی از استان تدریس می‌کنند و مسیرهای طولانی طی می‌کنند تا نگذارند در نقاط محروم، قطار علم و پیشرفت متوقف شود، خاطرنشان کرد: هنوز هم برخی از معلمان در کانکس‌ها تدریس می‌کنند.

آذربایجان شرقی از نظر استاندارد ساختمان های آموزشی عقب تر از میانگین کشور است

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه اظهار کرد: زنگ سپاس معلم، زنگ خردورزی و مقابله با جهل و نادانی و سپاس از کسانی است که برای آینده کشور تلاش می‌کنند تا کشور همیشه با اقتدار بماند.

وی افزود: اگر ملت ما در سال ۱۳۵۷، استقلال خود را به معنای واقعی به دست آورد، امروز بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال و عزت و سرافرازی مردم است و معلمان تلاش می‌کنند تا این راه ادامه یابد.

وی ادامه داد: هفته معلم به نام استاد شهید مطهری نامگذاری شده است. کسی که بیش از آن‌که سیاستمدار باشد، یک معلم ارزشمند و توانمند و در تراز انسان‌های بزرگ بود. علامه بزرگی که به باور همه متخصصان امر، یکی از پایه‌های انقلاب و تدوینگر قانون اساسی به شمار می‌رود.

سعادتی با بیان این‌که آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، ریل گذاری جدیدی را در برخی امور ایجاد کرد، گفت: از نظر عمر ساختمان‌ها و میزان انطباق آن‌ها با استانداردها در مدارس استان، کمی از میانگین کشوری عقب هستیم اما امیدواریم با تلاش همگی این وضعیت مطلوب تر شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در ۲ سال اخیر بزرگترین استخدام نیروی کار را داشت و بیش از ۱۳۰ هزار نفر در مرحله جذب هستند که سهم استان بیش از هفت هزار نفر است، گفت: برای نخستین بار درحوزه کیفیت بخشی معلم پرورشی و سرایداری نیز امسال استخدام‌های خوبی پیش بینی شده است.

وی با اعلام اینکه امسال احداث مکان‌های ورزشی با کف پوش با توجه بیشتری به مدارس دخترانه مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی با مشارکت ۵۰ درصدی اولیا در ساخت فضاهای ورزشی در مدارس استان، سرانه این حوزه را از ۰.۳ به ۰.۴۶ افزایش داد و از این حیث جزو استان‌های برتر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۴۳ هزار معلم در این استان، افزود: در سفرهای رییس جمهور به استان، بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال جهت تکمیل مدارس نیمه تمام تصویب شده که بخشی از آن با استفاده از ظرفیت قانون مولدسازی تامین می شود.

حدود ۷۷۰هزار دانش آموز و ۳۷ هزار معلم در هشت هزار و ۲۱۴ مدرسه در آذربایجان شرقی مشغول تعلیم و تربیت هستند.

۲۵۶ مدرسه کانکسی در روستاهای آذربایجان شرقی وجود دارد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.