وضعیت مدیریت پسماندهای صنعتی آذربایجان‌شرقی نامناسب است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت مدیریت پسماندهای رها شده در اطراف واحدهای صنعتی، گفت: در زمان حاضر وضعیت پسماندهای صنعتی در این استان نامناسب است و باید رسیدگی فوری شود.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، شهنام اشتری در جلسه کارگروه مدیریت پسماندهای استان، افزود: به استناد ماده یازده قانون مدیریت جامع پسماندها، سازمان های صنعت، معدن و تجارت و نیز شهرک های صنعتی در این زمینه تکالیف قانونی دارند و باید به ان عمل کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب پسماندهای رها شده در اطراف شهرک های صنعتی استان، باید سازمان صمت و شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی استان نسبت به مدیریت پسماندهای تولیدی در واحدهای صنعتی مستقر وفق ماده ۱۱ قانون مدیریت پسماندها مصوب سال ۱۳۸۳ اقدام کرده و گزارش نهایی را به کارگروه مدیریت پسماندهای استان ارایه کند.

اشتری با بیان اینکه در ماده قانونی فوق تمام ضوابط و روش های مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و معدنی قید شده است، خواستار توجه بیش از پیش واحدهای صنعتی و نهادهای مسئول در این زمینه شد.

وی مشکلات زیست‌ محیطی ناشی از عدم مدیریت صحیح انواع پسماندهای عادی، صنعتی و ویژه بر حیات و زندگی مردم را بسیار وسیع دانست و یادآور شد: در صورت بی توجهی به این موضوع مهم زیست محیطی، آینده اقتصادی و زیستی جامعه به حطر می افتد.

اشتری بر مدیریت بهینه پسماندهای پزشکی استان توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید و اضافه کرد: در این راستا پذیرش پسماندهای بی‌خطر شده عفونی با نظارت بیشتر توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر تبریز باید با جدیت پیگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با قدردانی از گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص پاکسازی محورهای ارتباطی استان، گفت: ضروری است تا اقدامات صورت گرفته در رابطه با پاکسازی حرایم جاده و محورهای ارتباطی از پلاستیک و زباله ها به صورت مستمر و متناوب انجام شود.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.