رئیس سازمان نظام پزشکی تبریز در جمع اساتید پیشکسوت پزشکی تاکید کرد؛

پایین بودن تعرفه ها اقتصاد سلامت را مورد تهدید قرار می دهد

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: به مناسبت گرامیداشت مقام معلم و طبق روال سالهای گذشته، مراسم بزرگداشت روز استاد در سازمان نظام پزشکی تبریز با تقدیر از اساتید بازنشسته و پیشکسوت این صنف و اعطای نشان افتخار به آنها در تبریز برگزار شد.
در این مراسم، علیرضا صادقپور رئیس سازمان نظام پزشکی تبریز، پناهی رئیس سابق سازمان و حقدوست معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام پزشک تبریز به سخنرانی پرداختند و اهدای لوح تقدیر و مدال افتخار با همراهی برخی اساتید پیشکسوت آذربایجان از جمله دکتر پهلوان‌ زاده، دکتر شربیانی، دکتر امیر بهرامی، دکتر بیات و دکتر نژادکاظم انجام گردید.
رئیس نظام پزشکی تبریز به جایگاه طبابت و پزشکی و پیشرفت های سالیان اخیر در سیستم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: با پیشرفت‌های اخیر دیگر نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور وجود ندارد و حتی کشورمان می‌ تواند پذیرای بیماران کشورهای همجوار باشد.
علیرضا صادقپور، گسترش مقوله توریست درمانی در شهر تبریز را مورد تاکید قرار داد و افزود: رواج توریست درمانی به نفع شهرمان است که البته نیاز به رفع موانع بوروکراسی پیچیده دولتی و تسهیل ورود و خروج مسافران خارجی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، یکی از موانع موجود در پیشرفت بیشتر علوم پزشکی را هجمه هایی دانست که علیه جامعه خدوم پزشکی در سالیان اخیر وارد شده و اضافه کرد: پایین بودن تعرفه ها، اقتصاد سلامت را شدیداً مورد تهدید قرار می دهد و بیم آن می‌رود با موج مهاجرت نخبگان پزشکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایرکشورها، روند پیشرفت ها کُند و حتی معکوس گردد لذا بهبود امور جاری، نیاز به حمایت‌های همه جانبه حکومتی دارد.
در ادامه این مراسم، سیدمهدی حقدوست – معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام پزشکی تبریز – نحوه انتخاب اساتید پیشکسوت و نمونه را بیان کرد و گفت: در این انتخاب علاوه بر جایگاه رفیع علمی اساتید به جایگاه معنوی و اخلاقی اساتید نیز توجه شده و آرزوی سلامتی برای این نخبگان جامعه پزشکی داریم.

شایان ذکر است در مراسم گرامیداشت روز استاد که در محل مجموعه نظام پزشکی تبریز برگزار شد از ۴۳ نفر از اساتید برجسته و پیشکسوت نظام پزشکی استان تجلیل به عمل آمد که در آن اعضای هیئت مدیره سازمان، برخی از روسای سابق دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.