استاندار آذربایجان شرقی:اجازه تشویش در بازار استان را به گرانفروشان نخواهیم داد

به گزارش عصرآزادی آنلاین، استاندار آذربایجان شرقی در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: در شرایط کنونی مبارزه با گران‌فروشی وظیفه اصلی ماست که که لازمه این کار، تشدید نظارت‌ها و اطلاع‌رسانی از اقدامات نظارتی در سطح جامعه است و نباید اجازه دهیم عده‌ای با سوءاستفاده از شرایط اقتصادی جامعه، بازار استان را مشوش کنند.

رضا پورمحمدی اظهار کرد بخشی از گلایه‌های مردم در خصوص قیمت ها  مربوط به عدم شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از قیمت‌های مصوب است و باید امر شفاف سازی در اولویت ما قرار بگیرد چرا که علیرغم  اقدامات نظارتی در چهار ماهه نخست امسال با بیش از 83 هزار مورد بازرسی از اصناف استان که از نظر تعداد، 99 درصد و از نظر تشکیل پرونده بازرسی، 55 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که نتایج این بازرسی‌ها  باید برای مردم قابل لمس باشد.

وی با تأکید بر تثبیت قیمت کالاهای اساسی در بازار استان، گفت: قدم بعدی، نظارت شدید برای جلوگیری از گران‌فروشی و سوءاستفاده از شرایط اقتصادی جامعه است و برای این منظور باید گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی با مشارکت بیشتر اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی، با جدیت تمام فعالیت کنند.

پورمحمدی با تأکید بر رعایت قیمت‌های مصوب در بازار استان و برخورد شدید با متخلفان و گران‌فروشان، گفت: نظارت بر رعایت قیمت کالاهای اساسی، باید آنقدر ملموس باشد که مردم اطمینان خاطر داشته باشند که  که بازار استان به صورت جدی تحت کنترل است.

یوسف پایدار نیز در این نشست از افزایش 62 درصدی گشت‌های مشترک بازرسی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: این گشت‌ها در مجموع بیش از 8600 مورد بازرسی انجام داده‌اند و در این مدت، به 3800 مورد شکایت مردمی نیز رسیدگی شده است.

در این جلسه مسائل مختلف مربوط به تهیه و توزیع برخی از اقلام اساسی مانند گوشت مرغ و شکر در بازار استان بررسی و بر رعایت قیمت‌های مصوب این کالاها در سطح عرضه تأکید شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.