در پنجاه و دومین جلسه شورای عالی نظام پزشکی کشور در تبریز تاکید شد؛

جامعه پزشکی مدافع وزیر پیشنهادی بهداشت است

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: پنجاه و دومین جلسه شورای عالی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران با حضور سعید پناهی پزشک پیشکسوت آذربایجان و روسای این تشکیلات صنفی به میزبانی تبریز و در محل سازمان نظام پزشکی این شهر برگزار شد.
در این جلسه تاکید گردید که جامعه پزشکی کشور از انتخاب دکتر “محمدرضا ظفرقندی” به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راضی و خرسند بوده و این نشان می دهد که رئیس جمهوری منتخب که از بدنه این تشکیلات است می تواند برای جامعه متبوع خود نیز مفید باشد لذا هر گونه توهین و تخریب گزینه پیشنهادی او را از سوی برخی جریان ها و اشخاص بر نمی تابیم.
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه دیار آذربایجان همواره در تاریخ جهان درخشیده و تمام انقلاب های ایران مدیون این بخش از کشورمان است گفت: افتخارآفرینان این منطقه از ستارخان و باقرخان گرفته تا دکتر پزشکیان، صادقپور، پناهیان، سیاهی و غیره همگی از عظمت این خطه حکایت دارد.
محمود فاضل با ذکر این نکته که تار و پود و تاریخچه رئیس جمهوری منتخب متعلق به کل جامعه پزشکی است افزود: امروزه فرصت مناسبی جهت کار کردن جهادی است که در حوزه پزشکی انجام گرفته و می تواند در سلامت مردم تاثیر بسزایی داشته باشد زیرا ایشان با سابقه سالیان متمادی در این حوزه می تواند به موفقیت های قابل توجهی دست یابد.
وی با اشاره به اینکه باید به دکتر پزشکیان کمک شود تا به قول هایشان در قبال مردم عمل نمایند اضافه کرد: ضرورت دارد تا سیستم سلامت کشور بتواند از طریق دکتر محمدرضا ظفرقندی در گزینه پیشنهادی تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشکلات بخش قابل توجهی از جامعه پاسخ داده شود.
علیرضا صادقپور؛ رئیس سازمان نظام پزشکی تبریز نیز شرایط ماههای اخیر را خوشحال کننده دانست و گفت: از آنجایی که عضوی از جامعه پزشکی در کسوت ریاست جمهوری و عضو دیگر این تشکیلات به عنوان معاون پارلمانی ایشان شروع به فعالیت کرده اند مایه مباهات ماست و لذا امیدوارم در فرصت به وجود آمده، مشکلات حوزه سلامت و پزشکی مرتفع شده و بتواند منشاء خیر و برکت برای مردم باشد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور نیز در گزارش عملکرد این مجموعه گفت: در دیدار ماه گذشته مان با رئیس جمهور منتخب، اعلام کردیم که موفقیت ایشان موجب افتخار جامعه پزشکی است.
محمد رئیس زاده افزود: از آنجایی که شاکله اصلی دولت چهادردهم در اختیار جامعه پزشکی است لذا بزرگترین خدمت پزشکان به دکتر پزشکیان، انجام وظایف تخصصی و رضایت مندی مردم است که همانا مایه خرسندی همه پزشکان است و در انجمن ها و تشکیلات مختلف و روزهای مناسبت دار همواره با فعالان حوزه پزشکی به تعاملات خوبی دست یافته ایم که امیدوارم به اتفاقات مثبتی منجر گردد.

بر اساس گزارش عصرآزادی در این جلسه، برنامه عملیاتی سازمان نظام پزشکی کشور در مورد خودکشی شاغلین حرف پزشکی، بررسی چارت سازمانی نظام پزشکی مرکز و شهرستان‌ها، تسهیل صدور پروانه مطب با کاهش امتیاز، اصلاح بندهایی از دستورالعمل نحوه اطلاع رسانی امور پزشکی، تبلیغات و انتشار آگهی‌های دارویی، مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مبنی بر مجاز بودن عناوین مندرج در تابلوی تبلیغات، اصلاح بندهایی از آیین نامه استخدامی سازمان در مورد سن و سابقه خدمات غیر بیمه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.
شایان ذکر است در پنجاه و دومین جلسه شورای عالی نظام پزشکی کشور که روز ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ در محل سازمان نظام پزشکی تبریز برگزار شد محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی، محمد باقر حیدری نائب رئیس اول، سید علی اکبر سید مهدی نائب رئیس دوم شورا، و نیز منصور جعفری نمین، محمدرضا جباری، علی چنگیزی، ، محمد هادی صادقی، لاله تدین کازرونی، عبدالرسول صداقت، حسین احمدی، بهنام عباسیان، عباسعلی خادمی موغاری، سید خسرو شمسیان، احمد آدینه، محمدرضا امینی فرد، شکوفه اژدری، نوشین زنده زبان، و اشکان آذر کیش از اعضای شورای عالی نظام پزشکی کشور حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.