افتتاح نمایشگاه دایمی نهضت ساخت داخل و توانمندی‌های صنایع آذربایجان‌شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نمایشگاه دایمی نهضت ساخت داخل و توانمندی‌ها و نیازمندی‌های صنایع آذربایجان‌شرقی همزمان با روز حمایت از صنایع کوچک، در تبریز دایر شد.

این نمایشگاه روز سه شنبه با همکاری شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: در این نمایشگاه ۵۰ غرفه برای ۷۰ واحد صنعتی دایر شده است و در آن واحدهای صنعتی و تولیدی استان ۱۲۰ محصول در زمینه های مواد غذایی، بهداشتی و دارویی، ریخته گری، چرم، کیف، کفش و پوشاک، محصوالت پالستیکی، انواع آجرهای نسوز، لوازم خانگی، انواع قوطی های فلزی، الکتروموتورها، انواع فیلتر خودرو، اتصالات پی وی سی را برای عرضه به نمایش گذاشته اند.

مرتضی نیرومند اسکویی، افزود: تعداد ۲۰ غرفه نیز برای معرفی توانمندی تولیدکنندگان قطعات خودرو استان نیز در شهرک صنعتی فناوری قطعات خودرو واقع در جاده سنتو – خیابان قراملک – شهرک صنعتی فناوری قطعات خودرو دایر است.

وی یادآوری کرد: در این نمایشگاه تعداد ۶۶ قطعه از نیازمندی های واحدهای صنعتی از جمله قطعات صنعتی، مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید و غیره که در زمان کنونی امکان تامین آن در داخل کشور مقدور نیست در معرض عموم به ویژه سرمایه گذاران، واحدهای دانش بنیان و فناور و جامعه علمی دانشگاهی قرار گرفته است.

نیرومند، ادامه داد: تعداد ۷۵ غرفه نیز برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که در فاز دوم بقیه غرفه ها تکمیل و حداقل بیش از ۲۵۰ نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی احصا شده در آن ها مستقر خواهد شد.

وی اظهار داشت: سازمان صمت با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی استان نسبت به احصاء توانمندی های واحدهای صنعتی و خوشه های کسب و کار اقدام کرده است که در این راستا با تکمیل زنجیره تعمیق ساخت داخل واحدهای صنعتی موفق به عقد قرارداد و داخلی سازی تولیدات به ارزش ۲۱ میلیون دلار شده اند که از جمله ماشین آلات تمام اتوماتیک اولتراسونیک تولید ماسک و ماشین آلات فرآوری معدنی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.