وزیر بهداشت: واکسن کرونا در ایران به مرحله ارزیابی بالینی نزدیک شده است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست خبری ویدیو کنفرانسی، با اشاره به عبور واکسن‌های ایرانی کرونا از مرحله آزمایش انسانی گفت: واکسن‌ها تقریبا مدل انسانی را پاس کرده و بزودی وارد مرحله ارزیابی بالینی می‌شود.

سعید نمکی افزود: هنوز حرف‌های زیادی درباره واکسن کرونا در جهان وجود دارد و به نتیجه قابل قبولی در این زمینه نرسیدیم. مشابه این ویروس تاکنون دیده نشده و در نتیجه تهیه این واکسن هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. اینکه این واکسن یا در جهان چه زمانی به بازار می‌آید و آیا واکسنی که به بازار می‌آید، طول مدت ایمنی آن چقدر خواهد بود مورد تردید است.

وزیر بهداشت ایران همچنین یادآور شد: جمهوری اسلامی در مجمع بین المللی سازمان جهانی بهداشت هم شرکت کرده است تا اگر جایی از جهان واکسن کرونا را عرضه کرد، بتواند این واکسن را برای شهروندان خود خریداری کند.

نمکی همچنین نوسان آمار کرونا در ایران را نشان از راست‌گویی و صداقت در سیستم بهداشت کشور دانست و تاکید کرد: آمارهای کرونا در ایران یکی از دقیق‌ترین و منطبق بر حق‌ترین آمارهاست.

وی بیان کرد: رسانه‌ها به مردم این را یاد بدهند که تا زمانی که واکسن موثر نیامده، موثرترین پدیده شستن دست‌ها، رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی است.

وی در خاتمه گفت: تعداد قابل توجهی از مهاجران افغانستانی در ایران، کارت اقامتی معتبر ندارند، خاطرنشان کرد: تمامی بیماران اتباع افغانستان در بیمارستان‌های ایران پذیرفته شده و به صورت رایگان درمان شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.