شکور اکبرنژاد، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز شد.

تعیین اعضای هیات رئیسه سه کمیسیون تخصصی شورای شهر تبریز

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، اعضا هیات رییسه سه کمیسیون تخصصی شورای پنجم شهر تبریز برای سال آخر مشخص شد.

در این انتخابات، سعید نیکوخصلت نائب رئیس و فرج محمد قلیزاده به عنوان دبیر این کمیسیون انتخاب شده و محمدباقر بهشتی و غلامحسین مسعودی ریحان نیز عضو این کمیسیون هستند.

در ادامه محمدباقر بهشتی با اشاره به اهداف برنامه پنج ساله شهرداری تبریز گفت: یکی از بارزترین قسمت‌های اهداف برنامه پنج ساله بخش فرهنگی این برنامه بود که می‌توان به عنوان سخت‌ترین بخش آن را معرفی کرد.

وی با بیان این‌که طی یک ماه آینده این برنامه باید بررسی شود، تشریح کرد: کمیته‌ای برای بررسی برنامه‌ها در نظر گرفته شود تا ماحصل این بررسی در کمیسیون تصویب شود.

سعید نیکوخصلت نیز در این جلسه اظهار کرد: برای بررسی دقیق بخش فرهنگی برنامه پنجم توسعه نیازمند تخصیص زمان در کمیسیون هستیم و به پیشنهاد من در آغاز هر جلسه از کمیسیون در هر هفته زمانی را برای بررسی این برنامه اختصاص بدهیم.

فرج محمد قلیزاده نیز در این رابطه ضمن تاکید بر بررسی اصولی این برنامه گفت: بررسی این برنامه توسط تیم کارشناسی متخصص باید انجام شود.

وی افزود: برگزاری یک جلسه در منطقه هشت شهرداری تبریز با محوریت موضوع اولویت به آثار ارزشمند تاریخی به منظور بررسی آخرین وضعیت خانه‌های تاریخی تبریز را پیشنهاد می‌کنم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: وضعیت برخی از خانه‌های تاریخی تبریز مناسب نیست و نیاز به مرمت و رسیدگی دارد.

وی اظهار کرد: موضوع دیگری که مورد توجه است عدم برگزاری جلسات تخصصی در خصوص کتاب است؛ کتاب متاسفانه مغفول واقع شده و کار اجرایی در این خصوص انجام نشده است.

غلامحسین مسعودی ریحان نیز در این خصوص گفت: باتوجه به ترکیب این کمیسیون انتظارها در خصوص این کمیسیون بالا بوده و اقدامات این کمیسیون باید در حد انتظار شهروندان باشد.

وی با اشاره به عدم آموزش شهروندان در خصوص تاریخ و فرهنگ کشور و شهرمان گفت: عدم شناخت از تاریخ شهرمان باعث شده تا بسیاری از افتخارات و اتفاقات شهرمان مغفول باقی بماند.

 لایحه شهرداری تبریز در خصوص بنیاد خیریه عربشاهی بررسی شده و تصمیم‌های مورد نیاز در این خصوص اتخاذ شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.