استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرایط فعلی، همچون شرایط زمان جنگ است، گفت: ضروریست برای چرخاندن چرخه‌ی اقتصاد کشور، دست در دست هم بدهیم‌.

استاندار آذربایجان شرقی: برای چرخاندن چرخه اقتصاد کشور باید دست در دست هم بدهیم

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضاپورمحمدی عصر یکشنبه در جلسه رفع موانع و مشکلات موجود در شهرک‌های صنعتی استان، اظهار کرد: برای این‌که جلوی رشد و توسعه واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی گرفته نشود، باید مشکلات موجود را مرتفع کنیم.

وی گفت: مقرر شده است تا در قبال زمین‌های شهرک سرمایه گذاری، معادل قیمت کارشناسی شده از اراضی شهرک بعثت در اختیار اداره کل اوقاف وامور خیریه قرار گیرد.

وی گفت: مشکلات معیشتی و اشتغال، دو مشکل اساسی کشور به‌شمار می‌روند، با این حال دست اندرکاران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان قدم‌های خوبی برای مرتفع کردن مشکلات برمی‌دارند.

وی با اشاره به گلایه فعالان بخش خصوصی در زمینه‌ی اختیارات کم بانک‌ها برای اعطای تسهیلات، گفت: اختیار بانک‌ها برای تسهیلات در سال گذشته شش میلیارد تومان بود که امسال به دو میلیارد تومان تقلیل یافته است.

پورمحمدی تخصیص ارز را از دیگر مشکلات بخش خصوصی دانست و افزود: معتقدم نظرات سایر استان‌ها هم باید در این زمینه اخذ شود.

وی با اشاره به همسایگی استان آذربایجان شرقی با چند کشور، اظهار کرد: شرایط استان ما برای صادرات بسیار مطلوب بوده و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: چندین هکتار از زمین شهرک سرمایه گذاری خارجی به صورت وقف در اختیار اوقاف قرار گرفته است؛ از این رو امکان صدور سند برای سرمایه گذار وجود نداشته و همین موضوع مانع توسعه زیرساخت‌ها می‌شود.

مرتضی نیرومند اسکویی ادامه داد: شهرک سرمایه گذاری خارجی در دل کوه قرار گرفته و هزینه‌های آماده سازی شهرک و واحدها بسیار بیشتر از هزینه ابنیه می‌باشد.

وی با بیان این‌که ما آمادگی‌ داریم تا همکاری‌های لازم را با سازمان اوقاف داشته باشیم، گفت: واحدهای مستقر در این شهرک با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و هر روز جهت رفع مشکلات به ما مراجعه کرده و جلساتی را در این خصوص برگزار می‌کنیم ولی تاکنون به نتیجه خاصی نرسیدیم.

نیرومند بیان کرد: واحدهای صنعتی خواستار این هستند که اوقاف با بحث تبدیل به احسن موافقت کرده و همچنین واحدها حق انتقال اجاره را داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.