مدیر جهاد کشاورزی هشترود از آغاز کشت سیب‌زمینی در ۵۵۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند در این شهرستان خبرداد.

کشت ۵۵۰ هکتار سیب‌زمینی در هشترود آغاز شد

به گزارش عصر ازادی به نقل از ایرنا،مجید احمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال و برای نخستین بار در استان، کشت سیب زمینی در این شهرستان به صورت تمام مکانیزه انجام می‌شود.
وی گفت: کشت مکانیزه تاثیر بسزایی در عملکرد و افزایش محصول برداشتی دارد و پیش بینی می شود تولید سیب زمینی در این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته به مقدار قابل توجهی افزایش یابد.
احمدی اضافه کرد: ارقام اگریا، دراگا،  سانتا و جلی از سوی این مدیریت تهیه و برای کاشت در اختیار کشاورزان شهرستان قرار داده شده است.

وی گفت: در هشترود  ۱۳۰  نفر بهره بردار مشغول به کشت سیب زمینی هستند و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم هزار و ۸۰۰  نفر از این طریق فراهم شده است.

احمدی میانگین برداشت سیب زمینی در هر هکتار را بین ۴۰ تا ۵۰ تن اعلام کرد و گفت: این رقم در برخی شرایط تا ۷۰تن قابل افزایش است.

وی  پیش بینی کرد: امسال ۲۲ هزار  تن سیب زمینی در هشترود تولید و در بازارهای شهرستان و استان عرضه شود.

در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.