با امضای توافق نامه های مشترک علمی؛ دانشگاه های تبریز و غازی به تبادل اروپایی اراسموس پلاس دست می یابند

 عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: با امضای قرارداد همکاری بین روسای دانشگاه های تبریز و غازی Gazi ترکیه، همکاری های علمی و آموزشی دو دانشگاه توسعه می یابد.

موسی ییلدیز رئیس دانشگاه غازی ترکیه، احسان قلندر اوغلو معاون آموزشی رئیس دانشگاه غازی و سلیمان تکللی رئیس دانشکده فناوری غازی ترکیه با حضور و دیدار با رئیس و جمعی از مدیران دانشگاه تبریز، راه های توسعه همکاری مشترک دانشگاهی را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس دانشگاه تبریز در این نشست ضمن خیرمقدم به رئیس دانشگاه غازی ترکیه و هیات همراه وی گفت: کشورهای ایران و ترکیه در گذشته های دور و این روزها به خاطر وجود مشترکات فرهنگی، تاریخی و دینی همیشه رو به گسترش بوده است.

صفر نصرالله زاده افزود: مشترکات دو کشور باعث می شود که همکاری های این دو کشور در حوزه های مختلف با بهره گیری حداکثری از ابزار دیپلماسی علم و فناوری رو به گسترش باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه غازی یکی از دانشگاه های قدیمی با قدمت ۱۰۰ ساله، بزرگ و تاثیرگذار کشور ترکیه به شمار می رود اضافه کرد: امکانات، ظرفیت ها و توانمندی های زیادی در این دانشگاه وجود دارد و به دلیل همین پتانسیل ها، دانشگاه تبریز آماده توسعه همکاری های مشترک علمی و آموزشی با دانشگاه غازی است.

رئیس دانشگاه تبریز، توسعه دیپلماسی علم و فناوری با دیگر دانشگاه های جهان و به ویژه با دانشگاه های کشورهای همسایه و دوست را از جمله راهبردهای کلان این دانشگاه بر اساس سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد و اظهار داشت: این توسعه همکاری ها می تواند در حوزه هایی همچون تبادل استاد و دانشجو، تشکیل گروه های آموزشی و پژوهشی مشترک، اجرای طرح های تحقیقاتی، برگزاری دوره های مشترک آموزشی، استفاده از ظرفیت و توانمندی های آزمایشگاهی، فرصت مطالعاتی، انتشار کتاب، مقاله و مجله مشترک و غیره باشد.

رئیس دانشگاه غازی کشور ترکیه هم ضمن ابراز خرسندی از حضور خود و هیات همراه وی در دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز از قدیمی ترین و جامع ترین دانشگاه های ایران است که با حضور در این دانشگاه و آشنایی با توانمندی های آن به یقین می توان همکاری های مشترک را در حوزه های مختلف گسترش داد.

موسی ییلدیز ضمن اعلام آمادگی توسعه همکاری علمی و آموزشی دانشگاه غازی با دانشگاه  تبریز افزود: با امضای قرارداد همکاری مشترک، توسعه همکاری علمی و آموزشی دو دانشگاه در بخش های مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های مشترک، اجرای طرح تحقیقاتی و غیره شتاب بیشتری خواهد گرفت.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز نیز با اشاره به اهداف سفر هیئت رئیسه دانشگاه غازی کشور ترکیه از دانشگاه تبریز گفت: این سفر بیشتر با هدف عقد قرارداد همکاری بین دانشگاهی و نیز تفاهم نامه تبادل اروپایی اراسموس پلاس و انجام مذاکرات در خصوص راه های ایجاد تعاملات عملیاتی است.
به گفته سعید شجاعی هم اکنون دانشگاه تبریز با بیش از ۲۰۰ دانشگاه دنیا تفاهم نامه همکاری های علمی و آموزشی دارد که بیشترین تعداد آن با دانشگاه های کشور ترکیه است.

بر پایه همین گزارش امضای توافق نامه همکاری های مشترک و بازدید از بخش های مختلف دانشگاه تبریز همچون دانشکده مهندسی مکانیک و پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه تبریز از جمله دیگر برنامه های حضور رئیس دانشگاه غازی و هیات همراه وی در تبریز بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.