زنده گیری و جمع آوری یک هزار قلاده سگ بلاصاحب در تبریز

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: یک هزار قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر تبریز زنده گیری و جمع آوری شده است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، خانم هراتی با بیان اینکه از یک هزار قلاده سگ بلاصاحب تاکنون ۵۰۰ قلاده عقیم سازی شده و ۲۸۰ قلاده نیز برای رهاسازی در محل های مجاز آماده شده‌اند گفت: این طرح به طور رسمی از ۲۹ مردادماه امسال آغاز شده است.

وی اشاره کرد: منطقه ۵ شهرداری تبریز با ۱۷۰ مورد زنده گیری و پس از آن مناطق ۶،۷ و ۲ شهرداری بیشترین تعداد جمع آوری و زنده گیری سگ‌های بلاصاحب را داشته اند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز بیان کرد: مراحل زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب شهری با استفاده از داروهای بیهوشی و امکانات لازم در تمام مناطق دهگانه شهرداری تبریز برای جمع آوری این حیوانات به نحو احسن انجام می‌گیرد.

خانم هراتی توضیح داد: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب که از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده، محلی به مساحت پنج هکتار واقع در اسپیران با تایید ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان برای رهاسازی سگ‌های جمع آوری شده پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: مرکز نگهداری و پناهگاه حیوانات تبریز با ۳۶۵ مترمربع زیربنا و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در دست اجرا است.

وی افزود: این مجموعه شامل بخش های مختلفی همچون اتاق های جراحی و پزشکی، کلینیک، اداری و… بوده که با هزینه ای افزون بر۶۰ میلیارد ریال در حال احداث است و یک و نیم میلیارد تومان نیز به منظور سیستم برق رسانی و حصارکشی آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با تمام توان پیگیر تکمیل پناهگاه نگهداری حیوانات شهری هستیم، گفت: سگ‌های بلاصاحب تبریز پس از زنده گیری توسط شهرداری با مشارکت اداره کل دامپزشکی تبریز عقیم سازی شده و علیه بیماری هاری واکسیناسیون می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.